Head of Contact Center
Lowell Sverige AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lowell Sverige AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du driva en av Lowells största och viktigaste avdelningar, vårt Contact Center? Har du erfarenhet av att leda stora avdelningar och kanske till och med känner till vår bransch sedan tidigare? Då har vi en utvecklande och mycket spännande utmaning för dig eftersom vår nuvarande ledare på positionen går vidare mot nya utmaningar inom företaget. Vi söker efter en Head of Contact Center med en stor vana av att leda ledare och av att skapa en stark kundupplevelse som självklart leder till ökade finansiella resultat.
Lowell Sverige erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering. Vi har ett brett tjänsteutbud som omfattar hela kreditcykeln, från fakturering, inkassotjänster, köp av förfallna eller osäkra fordringar samt omfattande analystjänster.
I Sverige har Lowell kontor i Stockholm och Göteborg med totalt 250 anställda. Hela Lowell-koncernen har 4 400 anställda varav 850 har hemvist i Norden.
Mer information om Lowell hittar du på
www.lowell.com Publiceringsdatum2020-11-17Om tjänstenInom Contact Center sker merparten av Lowells alla kund- och klientkontakter. Contact Center tar primärt emot kundkontakter men arbetar också mycket aktivt med att själva kontakta kund. Varje kontakt ska ge en stark kundupplevelse, vara effektiv, nyfiken och lösningsorienterad.
Contact Center hanterar de flesta moderna kontaktkanaler inklusive web, sms, chatt, telefon, email och brev. Vårt Contact Center består av ca 80 medarbetare fördelat på ca sex olika team.
Head of Contact Center ingår i Operations Ledningsgrupp och rapporterar till Director of Operations.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
*
Leda och fördela arbetet mot företagets och Operations mål genom ett nära samarbete med övriga ledare inom företaget
*
Utveckla en stark ledarkultur baserat på strategier hur man utvecklar Contact Center
*
Arbeta för att vår viktigaste tillgång, vår personal, får förutsättningar att ge en förstklassig* kundupplevelse
*
Med kunden i centrum omsätta strategi till effektivt utförande för att skapa ett unikt kundbemötande
*
Tydligt kommunicera riktning, mål och aktiviteter för Operations och därmed ta taktpinnen att staka ut resan för Contact Center de kommande 3 åren
*
Agera kundens röst utåt i organisationen
Vem vi söker
Vi letar efter dig som har kombinationen av att leda stora avdelningar och har förståelse för vår bransch och/eller tidigare varit ansvarig för ett Contact Center. Du gillar att jobba med många bollar i luften i en föränderlig värld med massa spännande utmaningar. Du är nyfiken och tycker om att utveckla människor och verksamheter. Du tycker om att se nya möjligheter och omsätta dem i praktiken. Ditt hjärta klappar för en mycket stark kundupplevelse som leder till ökade finansiella resultat.
Vad vi erbjuder
Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med att utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.
Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence och Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta.
Så ansöker duDu är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Marcus Nordström, Director Operations, 0708-19 99 57 eller Anna Albo, HR Partner, 076 314 16 79. Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 27/11 2020.
• För oss innebär förstklassig service att vi är bättre än våra konkurrenter och/eller andra Operations avdelningar med liknande arbetsuppgifter. Med bättre menar vi att vi ger en starkare kundupplevelse och är en attraktivare arbetsplats.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLowell Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R007078".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lowell Sverige AB (org.nr 556209-5363)
Jobbnummer 5448444
Observera att sista ansökningsdag har passerat.