Hanläggare SoL/LSS

Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare.

Kommunen tillämpar Heltid som norm, vilket medför ett positivt inslag för jämställdhet och möjlighet för kompetensutveckling samt karriärvägar. Detta innebär även att alla medarbetare anställs på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Du som medarbetare hos oss får introduktion på flera enheter/förvaltningar inom kommunen. Vill du vara med?

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

Vill du bli en del av vårt gäng av handläggare?'

Myndighetsfunktionen inom vård- och omsorgsförvaltningen handlägger ärenden enligt lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL), lagen om bostadsanpassningsbidrag (BAB) samt lag om färdtjänst (FTJ). Våra målgrupper är barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL samt äldre personer som har behov av insatser enligt SoL.


Publiceringsdatum
2017-05-04

Arbetsuppgifter
Vi söker i första hand en handläggare till funktionshinderområdet, socialpsykiatrins målgrupp.

Som handläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL/LSS samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga handläggare inom enheten och verkställigheten i kommunen. Du ska också samverka och samordna med den enskilde, anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter. Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer.

Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.

I tjänsten ges goda möjligheter att kunna påverka och bidra till det utvecklingsarbete som pågår i verksamheten. Ni samverkar i teamet och stöttar varandra i olika frågor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig.

Du ska vara väl förtrogen med rådande lagstiftning och rättspraxis inom området samt ha aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS/SoL. Det är meriterande om du har erfarenhet av området psykiska funktionsnedsättningar samt har erfarenhet av IBIC/ÄBIC.

Vi söker dig som har erfarenhet och intresse för att möta de människor vi är till för och som skapar bra möten utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du ska vara bekväm i myndighetsrollen och ha en god förmåga att formulera dig i tal och skrift samt i att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du är bra på att samarbeta och att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners i det dagliga arbetet.

Du planerar och prioriterar ditt arbete och du har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter.

Vi förutsätter att du har god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ett krav är att du har B-körkort.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.

I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-06-01 Eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Ange följande referens när du ansöker: C12999/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Aalto 0150-48 80 99

Företag
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Upplandsgatan 2
64136 Katrineholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 2 64136 Katrineholm

Jobbnummer
3476855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: