Handledare till Bromölla

Arcus Resurs AB / Personaltjänstemannajobb / Bromölla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Bromölla, Sölvesborg, Kristianstad, Olofström, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arcus Resurs AB i Bromölla, Sölvesborg, Kristianstad, Karlshamn, Hässleholm eller i hela Sverige

Arcus Resurs är ett rekryteringsföretag med attraktiva resurslösningar till företag och organisationer. Med lokal förankring förser vi våra kunder med kompetent och välmotiverad personal för ett tillfälligt eller permanent behov.

Vi fokuserar på kvalitet och effektivitet i våra uppdrag. För mer information läs på www.arcus.nu


Publiceringsdatum
2019-04-30

Om företaget
Arcus är ett rekryteringsföretag med attraktiva resurslösningar till företag och organisationer. Med lokal förankring förser vi våra kunder med kompetent och välmotiverad personal för ett tillfälligt eller permanent behov. Med vår verksamhet Utbildning & Jobbförmedling arbetar vi som en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen i bl.a. tjänsten Stöd och matchning. Vi fokuserar på kvalitet och effektivitet i våra uppdrag.

Vi söker nu en handledare som vill växa med oss!

Tjänsten är i region Syd vilket är för nordöstra Skåne och västra Blekinge.
För mer information läs på www.arcus.nu

Viktigaste resursen på Arcus!
På Arcus vet vi att våra medarbetare är anledningen till vår framgång och vi är nu ett av Sveriges mest attraktiva företag i branschen.

Vad får du?
Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner samt ett förmånligt bonussystem.

Tre viktiga punkter som är meriterande:
1. Arbetat med Stöd och Matchning tidigare
2. Intresse och erfarenhet utav försäljning
3. Ett stort kontaktnät med företag

Dina arbetsuppgifter:
I din roll som handledare i projekt Stöd och Matchning kommer du coacha deltagarna i sitt arbetssökande. Genom en kartläggning av deras behov är du med och planerar vilka aktiviteter de behöver för att nå sitt arbetsmål. Vägen till arbete kan även gå via studier. Tillsammans med övriga kollegor jobbar du för att stärka deltagarna genom kortare kompetenshöjande insatser inför jobbsökningen. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att påbörja studier eller att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål. Arbetet innebär också att upprätta och följa upp handlingsplaner samt ha kontinuerliga kontakter med vår kund Arbetsförmedlingen. Du kommer även ha ett stort fokus på kontakter med arbetsgivare.

För att söka tjänsten är det ett krav att du uppfyller ett av nedan presenterade kompetenskrav:

Alternativ 1
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste 5 åren. Arbetslivserfarenheten behöver inte vara inom branschen.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrkes- eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar - Rekryteringsarbete - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning

Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Profil
Du är en person som gillar att göra skillnad. Har lätt för att få kontakt med människor och trivs när det händer mycket. Du har en god samarbetsförmåga och är som person prestigelös. Du drivs av att skapa goda resultat både för den enskilda deltagaren och ditt team.

Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring och till förändring samt har ett stort tålamod, ett starkt engagemang och en god människokännedom. Är bra på att organisera och planera din tid.

Du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift och har goda data- samt goda kunskaper i engelska. Vi ser gärna att du har ett säljande förhållningssätt och en stor dos glädje.

För tjänsten krävs det att du har körkort och bil samt att du är flexibel med att förflytta dig mellan orterna i Östra Skåne/Västra Blekinge.

Tjänsten är ett graviditetsvikariat på 1-1,5 år med start i juli och med chans till förlängning. Tjänsten är på 75-100%.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arcus Resurs AB

Adress
Arcus Resurs AB
Kungsgatan 13
54131 Skövde

Kontorsadress
Kungsgatan 13

Jobbnummer
4759986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arcus Resurs AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arcus Resurs AB: