Handledare i Stöd och matchning- Umeå

ABC kraften / Personaltjänstemannajobb / Umeå
2017-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handledare i Stöd och matchning- Umeå" (publicerad 2017-06-27) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ABC kraften i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele, Norsjö eller i hela Sverige

ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.

Tjänstens innehåll i huvudsak

Du kommer att möta personer som behöver stöd och matchning i sitt arbetssökande.Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden. Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en viktig del i arbetet. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.



Formell kompetens

Observera att nedanstående är krav från vår uppdragsgivare.

Du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande
yrke eller arbetsuppgifter och ska ha erhållit arbetslivserfarenheten de senaste fem åren:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning

Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Data/dokumentationsvana eftersom dator är ett arbetsverktyg i tjänsten.

Önskvärda meriter

Kunskap i ett eller flera språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, romani, ryska, engelska, franska och spanska etc

B-körkort och bil då resor i tjänsten kan förekomma.



Personlig kompetens

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet förutsatt att de formella kompetenskraven uppfylls.

Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.



Din ansökan

Ansökan via vår hemsida www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF.

I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven. Startdatum och slutdatum för tjänster och utbildningar ska framgå med år och månad.



Information

Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.

Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.



Frågor besvaras av Frida Häggström

Tfn:0761-810812

Mail: frida.haggstrom@abckraften.se



Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-06-22

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ABC kraften

Adress
ABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Fristadstorget 8A

Jobbnummer
3572157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ABC kraften

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ABC kraften: