Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Härjedalens kommun, Miljö- och byggavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Miljö- och byggavdelningen i Härjedalen Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun
Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.
Härjedalen är en av Sveriges till ytan största kommuner med gott om plats för varje invånare. Medborgarhuset med kommunförvaltningen ligger i Sveg. För att det ska vara nära till kommunal service finns även tre lokalkontor i kommunen. Som arbetstagare erbjuds du både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. I Härjedalen finns fjäll, sjöar och skogar. Oavsett om du är intresserad av sommar- eller vinteraktiviteter finns här stora möjligheter året om.
Miljö och byggförvaltningen handlägger bygglov/bygganmälningar, planärenden, vvs-frågor och trafikfrågor. Vidare ansvarar förvaltningen för tillsyn och handläggning av ärenden inom områdena miljöskydd, hälsoskydd, livsmedel och kemikalier samt tobak och alkohol (serveringstillstånd). Förvaltningen hjälper också allmänheten med energirådgivning. På avdelningen arbetar sammantaget ca 20 personer.
Publiceringsdatum2014-04-02ArbetsuppgifterProjektledaren ska ta fram rutiner för hantering av handlingar i dagarkivet, dokumenthanteringsplaner för bygg- och planärenden samt gallringsrutiner för hantering och arkivering av övrigt material. Inom ramen för projektet ska rutiner och kvalitetssäkring av dessa införas på förvaltningen i samverkan med inspektörer och administratörer som stöd för det dagliga arbetet. Inom ramen för projektet ska projektledaren bidra till att utveckla förvaltningens administrativa stödprocesser.
KvalifikationerHögskolexamen och dokumenterat god erfarenhet av självständigt administrativt arbete, inom offentlig förvaltning. Därutöver krävs mångårig erfarenhet av registrering, diarieföring och arkivering. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningens och arkivets medarbetare vilket ställer höga krav på förmåga att samarbeta. Arbetsuppgifterna kräver god initiativförmåga samt förmåga till självständigt och strukturerat arbete. Du är serviceinriktad, har lätt för att kommunicera med andra människor och ett professionellt bemötande är en självklarhet för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Önskvärt/meriterande: Kännedom om miljö- och byggförvaltningens ansvarsområde är meriterande.
Arbetstider och omfattningDeltid. 75 % i 18 månader Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast
ErsättningMånadslön Lön sätts efter kompetens. Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-16
Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till offentligajobb.se. eller tel nr 0771-704704.
Ange följande referens när du ansöker: 14-07-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIrene Kolare, Miljö- och byggchef 0680-161 28
irene.kolare@herjedalen.seFacklig kontaktCatarina Månsson, Vision 0680-177 68
catarina.mansson@herjedalen.seAnn-Kristin Olofsson, Sveriges Ingenjörer 0680-161 12
ann-kristin.olofsson@herjedalen.seFöretagHärjedalens kommun, Miljö- och byggavdelningen
AdressHärjedalens kommun, Miljö- och byggavdelningen
Medborgarhuset
84280 SVEG
Jobbnummer 1828038
Observera att sista ansökningsdag har passerat.