Handläggare upphandling/avtal till HR kompetens

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Solna, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en handläggare till vår grupp verksamhetsstöd på kompetensenheten under HR avdelningen. Gruppens uppdrag är att säkerställa ett effektivt och väl fungerande administrativt och strategiskt stöd till enheten. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik och kompetensförsörjning som stödjer Polismyndighetens kort- och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar strategisk styrning, verksamhetsnära stöd och rådgivning inom hela HR-området som till exempel utbildningsfrågor, rekryterings- och kompetensförsörjningsfrågor, arbetsmiljö, förhandlings- och arbetsrättsliga frågor samt ledar- och medarbetarskapsfrågor. HR-avdelningen ska vidare säkerställa att det finns förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten.

Kompetensenheten - vilken består av sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning - är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet både vad gäller grundutbildning till polis och utbildning för redan anställda. Här ligger också ansvaret för myndighetens bibliotek.



Publiceringsdatum
2020-12-02

Arbetsuppgifter
I rollen som handläggare ansvarar du i huvudsak för att samordna och bygga struktur för enhetens avtal, överenskommelser samt upphandlingar av uppdragsutbildningar. Du kommer vara enhetens kontaktperson mot ekonomiavdelningen i dessa frågor samt utgöra stöd till enhetens chefer i kravställan vid upphandling, avtalsskrivning och framtagande av överenskommelser. Arbetet innebär att ta fram rapporter och statusuppdateringar som du prestenterar och redovisar för ledningsgruppen. Du följer upp avtal, dokumenterar samt medverkar i interna utvecklingsprojekt. Andra arbetsuppgifter än ovannämnda kan förekomma.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner
likvärdig med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi eller juridik.
• Minst två års dokumenterad erfarenhet inom området upphandling och avtal.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Arbetat med liknande arbetsuppgifter i en offentlig förvaltning gärna inom statlig
verksamhet.
• Ingått i ledningsforum eller arbetat i stödjande roll mot ledningsgrupper.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga och vana av att arbeta självständigt samtidigt som det krävs att du är duktig på att samverka med andra för att lösa dina uppdrag. Du är driven och föredrar att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Rollen innebär bred samverkan med representanter både i myndigheten och till viss del utanför vilket ställer krav på god förmåga att uttrycka dig väl i tal som skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Stockholm/Sörentorp
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Handläggare

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C44863/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Jobbnummer
5471542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: