Handläggare till Växjö

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Växjö
2011-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till Växjö" (publicerad 2019-03-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Växjö, Halmstad, Gotland, Karlstad, Botkyrka eller i hela Sverige

Pensionsadministrationsavdelningen ansvarar för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd och efterlevandepension samt frivillig försäkring och sjömanspension. I avdelningens uppdrag ingår också styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten.
Verksamheten bedrivs processorienterat på sex orter (Halmstad, Karlstad, Växjö, Luleå, Visby och Stockholm) och består av cirka 650 medarbetare.
I Växjö handlägger vi ålderspension (nationella och internationella ärenden), bostadstillägg till pensionärer och premiepension. Kontoret har cirka 170 anställda. Vi söker nu en ålderspensionshandläggare till kontoret i Växjö.

Publiceringsdatum
2011-05-04

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär handläggning, utredning och beslut av internationella ålderspensionsärenden.
Vi ställer höga krav på snabbhet och rättssäker tillämpning. Arbetet innebär många kontakter med våra kunder såväl skriftliga som per telefon samt kontakter med svenska och utländska myndigheter.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har lägst 3-årig gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har akademisk examen. Erfarenhet från liknande verksamhet är meriterande.
Du uttrycker dig väl muntligt och skriftligt, både på svenska och engelska. Språkkunskaper utöver dessa är meriterande. Arbetet kräver att du har god datorvana.

Dina egenskaper
Du är strukturerad, noggrann och arbetar gärna såväl självständigt som i grupp. Du är serviceinriktad, prestigelös och trivs i en miljö med högt tempo. Du månar om att ge god service och har ett trevligt bemötande. Vid urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tjänsten är tidsbegränsad till ett år.
Tillträde till tjänsten sker den 1 juli 2011.
För mer information
För mer information om tjänsten kontakta gruppchef Inger Norén,
010-454 2505.
Fackliga representanter är Maria Carrara Danzer, Saco, 010-454 2577 och Luis Benitez, ST, 010-454 3301.
Välkommen med din ansökan
Du ansöker på http://www.pensionsmyndigheten.se/LedigaTjanster.html Din ansökan vill vi ha senast den 22 maj.
Ange diarienummer PSL 2011-46 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-22
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2011-46
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM

Kontorsadress
HORNSGATAN 168
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4051000

Jobbnummer
921794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: