Handläggare till Växjö
Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Växjö
2011-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till Växjö" (publicerad 2019-03-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Växjö,
Halmstad,
Gotland,
Karlstad,
Botkyrka eller i
hela Sverige Pensionsadministrationsavdelningen ansvarar för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd och efterlevandepension samt frivillig försäkring och sjömanspension. I avdelningens uppdrag ingår också styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten.
Verksamheten bedrivs processorienterat på sex orter (Halmstad, Karlstad, Växjö, Luleå, Visby och Stockholm) och består av cirka 650 medarbetare.
I Växjö handlägger vi ålderspension (nationella och internationella ärenden), bostadstillägg till pensionärer och premiepension. Kontoret har cirka 170 anställda. Vi söker nu en ålderspensionshandläggare till kontoret i Växjö.
Publiceringsdatum2011-05-04Dina arbetsuppgifterArbetet innebär handläggning, utredning och beslut av internationella ålderspensionsärenden.
Vi ställer höga krav på snabbhet och rättssäker tillämpning. Arbetet innebär många kontakter med våra kunder såväl skriftliga som per telefon samt kontakter med svenska och utländska myndigheter.
Erfarenhet och utbildningVi söker dig som har lägst 3-årig gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har akademisk examen. Erfarenhet från liknande verksamhet är meriterande.
Du uttrycker dig väl muntligt och skriftligt, både på svenska och engelska. Språkkunskaper utöver dessa är meriterande. Arbetet kräver att du har god datorvana.
Dina egenskaperDu är strukturerad, noggrann och arbetar gärna såväl självständigt som i grupp. Du är serviceinriktad, prestigelös och trivs i en miljö med högt tempo. Du månar om att ge god service och har ett trevligt bemötande. Vid urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTjänsten är tidsbegränsad till ett år.
Tillträde till tjänsten sker den 1 juli 2011.
För mer information
För mer information om tjänsten kontakta gruppchef Inger Norén,
010-454 2505.
Fackliga representanter är Maria Carrara Danzer, Saco, 010-454 2577 och Luis Benitez, ST, 010-454 3301.
Välkommen med din ansökan
Du ansöker på
http://www.pensionsmyndigheten.se/LedigaTjanster.html Din ansökan vill vi ha senast den 22 maj.
Ange diarienummer PSL 2011-46 i din ansökan.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-22
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2011-46
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPENSIONSMYNDIGHETEN
AdressPENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM
KontorsadressHORNSGATAN 168
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4051000
Jobbnummer 921794
Observera att sista ansökningsdag har passerat.