Handläggare till Stöd/Service, LPO Arlanda, Region Stockholm

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

I region Stockholm ingår tre polisområden, en underrättelsesektion, en utredningsenhet, en operativ enhet och en Gränspolisenhet.

Gränspolisenheten består av ca 420 medarbetare som inom hela Polisregion Stockholm arbetar med gränskontroll, inre utlänningskontroll, verkställigheter av beslut om avvisning och utvisning samt spaning och utredning avseende människosmuggling och andra brott mot utlänningslagen. Det är gränspolisenheten som har det geografiska ansvaret för Arlanda flygplats.

Lokalpolisområde Arlanda har ansvar för gränskontroll och inre utlänningskontroll på Arlanda och Bromma flygplats samt ordning och säkerhet på Arlanda. Vi bedriver lokalpolisområdesverksamhet och har egna stationsbefäl, yttre befäl, och kommunpoliser. I gränskontrollverksamheten arbetar poliser, gränskontrollanter och utredare samt tekniker som utför dokumentundersökningar. Verksamheten bedrivs under dygnets alla timmar.


Publiceringsdatum
2019-03-25

Arbetsuppgifter
Då gränspolisenheten/LPO Arlanda kommer att växa de närmaste åren söker vi nu en handläggare som kommer att fungera som ett stöd åt kärnverksamheten och lokalpolisområdets ledning.

Rollen som handläggare är bred och exempel på arbetsuppgifter är:

• Samordning av lokalförändringar och systematiskt arbetsmiljöarbete
• Hantering av remisser och underlag
• Administration, såsom hantering av funktionsbrevlåda (mail), uppföljning/logg
• Hantering av inkomna skrivelser
• Beredning/underlag till ledningsgruppen

Rollen kan komma att utvecklas över tid och utefter behov och det finns alltså stora möjligheter för dig att förkovra din administrativa erfarenhet genom både praktik och utbildning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av handläggning och/eller administration under minst 1 års tid på samma arbetsplats
• Mycket god datorvana
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har:

• Erfarenhet av att arbeta på myndighet
• Eftergymnasial utbildning
• B-körkort



Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs i rollen som spindeln i nätet och som har en väl utvecklad serviceförmåga.


Som person är du en lagspelare och du trivs med att arbeta såväl i grupp som självständigt. Då du kommer att ha varierande arbetsuppgifter är det viktigt att du är effektiv, men också prestigelös och flexibel. Att du är lyhörd och kommunikativ är en förutsättning för att trivas i rollen då du kommer att hantera många olika kontakter, såväl internt som externt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Arlanda, Stockholm
Arbetstid: Veckoplanerad
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering/

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Sofia Widfeldt, 114 14.

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-08
Ange följande referens när du ansöker: C26597/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Mårdh 072-534 18 50
Sofia Widfeldt 114 14

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4689321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: