Handläggare till Servicedesk med inriktning lön

Statensservice center Östersund / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statensservice center Östersund i Östersund

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 330 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen lönerelaterade tjänster och enheten Servicedesk.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Som handläggare arbetar du i Servicedesk med att besvara frågor, dokumenterar samt informerar och besvarar kunder om våra stödtjänster via telefon och e-post. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. Du ska även ha intresse för att jobba med ständiga förbättringar.
I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2015-08-11

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av kundsupport
God ämneskunskap inom löneområdet

Vidare ska du ha förmåga:
Mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
Samarbetsförmåga och ett systematiskt tillvägagångssätt
God kommunikativ förmåga och vara serviceinriktad
Flexibel och ha förmåga att se helheten
Mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners

Vi lägger stor vikt till de personliga egenskaperna.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Bardosen, enhetschef, tel. 010-456 02 00.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel. 010-456 00 86, Håkan Alenius SEKO tel. 026-65 65 82.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 30 augusti 2015 till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt ?Handläggare servicedesk lön Dnr 10527-2015/2511?.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Lina Bardosen, Enhetschef 0104560200 lina.bardosen@statenssc.se

Företag
Statensservice center Östersund

Adress
Statensservice center Östersund
FE 15
83251 Frösön

Kontorsadress
Önesligan 11
Östersund

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2384247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statensservice center Östersund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statensservice center Östersund: