Handläggare till Kommunikationsavdelningens kansli, Stockholm

Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås, Örebro eller i hela Sverige

En av de gemensamma avdelningarna, kommunikationsavdelningen, har ansvar för att proaktivt styra och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten. Avdelningen har cirka 190 medarbetare och finns på ett flertal orter i hela landet.


Publiceringsdatum
2018-06-01

Arbetsuppgifter
Kommunikationsavdelningen söker nu till sitt kansli handläggare med inriktning mot verksamhetsplanering / -uppföljning.

Du har ansvar för att driva samordning och utveckling av verksamhetsplanering och uppföljning för hela kommunikationsavdelningen. En del i uppdraget är att sammanställa och analysera måluppfyllelse samt effekter. Du kommer att jobba med ständig utveckling och förbättring av dessa processer. Du är en central del i arbetet med intern styrning och kontroll samt verksamhetsstyrning och analys. Eftersom tjänsten ingår även allmänt administrativt stöd i samordning/beredning av interna avdelningsfrågor samt viss hantering av kansliets funktionsbrevlåda för avdelningen. Du rapporterar direkt till kanslichefen och arbetar mot kommunikationsavdelningens ledning.

I arbetet ingår att:
• Ansvara för att driva samordning, utveckling och analys av verksamhetsplanering och uppföljning för hela avdelningen samt sammanställa och analysera måluppfyllelse och effekter.
• Ansvara för avdelningens arbete med intern styrning och kontroll.
• Arbeta med ständig utveckling och förbättring av ovanstående processer. Du är en central del i arbetet med intern styrning och kontroll samt verksamhetsstyrning och analys.
• Handläggning/utredning i avdelningsgemensamma frågor.
• Allmänt administrativt stöd i interna avdelningsfrågor samt kansli-administrativa frågor som exempelvis hantering av kansliets funktionsbrevlåda, skriva minnesateckningar och protokoll, representera avdelningen i olika myndighetsgemensamma arbetsgrupper mm.
Du rapporterar direkt till kanslichefen och arbetar mot kommunikationsavdelningens ledning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har :

• Minst gymnasieexamen
• Minst två års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter, t.ex. med verksamhetsplanering och/eller uppföljning inom offentlig verksamhet.
• Du behärskar svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i Office-paktetet.

Det är meriterande om du har:

• Relevant eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av verksamhetsanalys
• Erfarenhet av rapportskrivning
• Erfarenhet av utvecklingsarbete

PERSONLIGA EGENSKAPER

Du har stort intresse för såväl verksamhetsplanering som - uppföljning. Du har driv och vet hur du ska lägga upp arbetet för att det ska bli så enkelt som möjligt för andra att bidra med sina delar till helheten. Du tycker om att arbeta långsiktigt och med praktisk problemlösning. Du har arbetat med och ser värdet av ständiga förbättringar.

Vi söker dig som:
• Är systematisk och strukturerad.
• Är ansvarstagande och tar egna initiativ.
• Kan växla mellan stora och små uppdrag och kan arbeta under tidspress.
• Har stor pedagogisk förmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningen:
Anställningsform: tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-15
Ange följande referens när du ansöker: C19997/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Dunér 010 - 56 39 554

Företag
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4181335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen: