Handläggare till Jurist & Inkasso Sweden AB sökes till Göteborg!

Framtiden AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Framtiden AB

Driven handläggare sökes till vår kund Juristo & Inkasso Sweden AB som specialisera sig på tjänster inom inkasso, juridik och finansiering.

Publiceringsdatum
2013-04-11

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp om fyra kundansvariga företagshandläggare. Jurist & Inkassos kunder är ofta små och medelstora företag. Som personlig handläggare agerar du som ombud, sköter all kommunikation och rekommenderar lämpliga åtgärder i varje enskilt ärende. Vi hjälper våra kunder med påminnelser, inkassokrav, betalningsplaner och om detta inte hjälper även konkurs-och kronofogdeåtgärder. Arbetet kräver goda kunskaper om de grundläggande lagar och regler som styr inkassohanteringen, den summariska processen (handläggningen hos Kronofogden), skillnaden mellan olika bolagsformer och hantering av tvistiga ärenden (förlikning, domstol etc). Då arbetet mångt och mycket sköts via telefon krävs en god förmåga att hantera dessa muntliga kontakter med såväl gäldenärer, myndigheter och kunder.

Om företaget
Jurist & Inkasso Sweden AB och JI Finance Sweden AB är specialiserade på tjänster inom inkasso, juridik och finansiering. Företagen är inriktade på kunder inom B2B, fastighetsägare och fastighetsförvaltare samt e-handelslösningar på webben. Jurist & Inkasso äger även ett affärs-och fastighetsjuridiskt bolag som heter Law & Solution AB. Bolagen finns representerade i Göteborg, Stockholm och Malmö. Jurist & Inkasso ingår i Alektum Inkassokoncern med kontor i 15 europeiska länder. Alektum är en av de fem största aktörerna i Norden och omsätter ca 400 miljoner kronor.

Profil
Vi tror att du som söker känner igen dig i nedan krav:
• Erfarenhet av inkassoverksamhet med inriktning på företagsrelaterade fordringar och/eller juridisk eller ekonomisk utbildning.

Det är meriterande att ha erfarenhet av kund- och myndighetskontakter samt goda datakunskaper.

Som person är du positiv, engagerad och prestigelös. Att få vara med och ta ansvar för en del av företagets tillväxt (t ex budgetmål) motiverar dig. Du kommer att erbjudas en spännande och utvecklande roll som kundsvarig inkassohandläggare på ett mycket trevligt företag med bra stämning och högt i tak, och med stora visioner om vad vi kan göra tillsammans.

Om företaget
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Intervjuer och urval sker löpande. Tillträdesdatum sker enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-01
Ange följande referens när du ansöker: 2603
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
1518527

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: