Handläggare till it-avdelningens kansli

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens it-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens cirka 34 000 medarbetare. It-avdelningens kansli tillhandahåller stöd och styrning inom områdena administration, ekonomi och uppföljning samt it-inköp och därtill juridiskt stöd avseende it-upphandlingar.


Publiceringsdatum
2021-09-14

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en handläggare med inriktning mot it-avdelningens lokal- och arbetsplatssamordning. Du kommer att vara sammanhållande för samtliga frågor som berör lokaler och arbetsplatser med fokus på Stockholm där mestadelen av vår personal är placerad. Du leder ditt eget arbete och tar fram planer för hur olika aktiviteter genomförs och redovisar detta på ett tydligt sätt för mottagaren. Kommunikation kring olika moment sker såväl muntligt som skriftligt och du har förmåga att lätt sätta ihop exempelvis presentationsmaterial anpassat efter målgrupp. I den löpande kommunikationen ingår också att ta fram underlag för beslut där tydlighet återigen är ett ledord. Uppdraget kräver ett proaktivt och långsiktigt förhållningssätt likväl som du är flexibel och snabb när det behövs för att ta fram kreativa lösningar. Du arbetar självständigt och samverkar såväl inom som utom avdelningen för att på ett effektivt sätt lösa ditt uppdrag. Arbetsmiljöfrågor är något du gärna engagerar dig i och på sikt kommer du att ha en central roll i avdelningens systematiska arbetsmiljöarbete. Att ge service och skapa goda relationer är något du ser som självklart i ditt förhållningssätt mot de du möter i din vardag.


Kvalifikationer
• lägst gymnasieexamen

• minst ett års yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant, i närtid

• några års aktuell erfarenhet av att självständigt leda uppdrag inom lokalsamordning

• arbetslivserfarenhet av dokumentation och uppföljning inom samordnande arbete

• god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift

Meriterande
Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av att ha arbetat som konsult med lokalförsörjningsfrågor

• erfarenhet av beredning av ärenden

• erfarenhet av arbetsmiljöfrågor

• erfarenhet av att arbeta inom statlig eller offentlig verksamhet

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är målmedveten och driven, du är också duktig på att leda projekt. Du har lätt för att se helheten, dokumenterar och kan självständigt prioritera, planera och följa upp ditt arbete. Din kommunikations- och samarbetsförmåga värdesätts högt och vidare är du serviceinriktad samt har en hög integritet. Du kommer att arbeta i medborgarnas tjänst och därför är det viktigt att du förstår vidden av det förtroendeskapande arbete det innebär att arbeta inom polisen.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm/Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 29/9 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C63031/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Jobbnummer
5966093

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: