Handläggare till Företagsavdelningen

Bolagsverket, Företagsavdelningen / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen i Sundsvall, Stockholm eller i hela Sverige

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!
Det ska vara enkelt och tryggt att starta och driva företag. Vi på Bolagsverket registrerar när företagen startar och gör ändringar. Informationen om företagen gör vi tillgänglig så att den skapar värde för samhället och vi strävar efter att informationen ska flöda fritt och gynna näringslivet.
Bolagsverket står inför en spännande förflyttning där vi tar tillvara på digitaliseringens möjligheter.

Vi är ungefär 550 medarbetare och vi sitter i samma lokal i centrala Sundsvall. Att vi sitter tillsammans gör att vi får ett smidigt samarbete i vardagen. Sundsvall är en stark it-region med flera myndigheter som vi samarbetar med.

Våra värdeord är viktiga för oss: kompetens, engagemang och kundnytta. De beskriver hur vi vill vara mot varandra och mot våra kunder. Vi vill att du ska trivas här.
Läs mer om våra förmåner på Bolagsverket.se/om/oss/jobb.


Publiceringsdatum
2022-04-01

Arbetsuppgifter
Företagsavdelningen söker två handläggare till vår nya enhet; Avveckla företag. Enheten ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter, dessutom ingår kundservice, registrering och ändring inom område. Enheten består av ett trettiotal medarbetare. Vi handlägger ärenden inom bland annat likvidation, fusion samt ärenden inom myndigheten för företagsinteckningar. Vi strävar efter hög rättssäkerhet för att kunna leverera stor kundnytta och kundnöjdhet.

En vanlig arbetsdag kommer du att handlägga ärenden och stödja kunder över telefon och mejl på ett professionellt- och kundvänligt sätt, både på svenska samt engelska. I rollen ingår att analysera och bedöma olika typer av underlag och med stöd av lagar och regler gör du en bedömning och fattar beslut. Dina arbetsuppgifter blir till en början inom likvidationsområdet, men handläggningsområdet kan växla över tid. Arbetet utförs till största delen på kontoret i Sundsvall.

Som en i teamet kommer du att arbeta i nära samarbete med kollegor och övriga medarbetare inom myndigheten.


Kvalifikationer
Vi vänder oss till dig som har slutfört dina gymnasiestudier. Du behöver ha aktuell erfarenhet av ärendehandläggning från statlig verksamhet och du har tidigare handlagt ärenden som inneburit beslutsfattande. Likaså har du aktuell erfarenhet av kundservicearbete via telefon och mejl. Meriterande är om du har aktuell erfarenhet av ärendehandläggning av årsredovisningar eller bolagsordnings- eller företrädarändringar.

Ditt ansvar blir att hålla en hög kvalitet i det dagliga arbetet där kunderna får uppleva trygghet genom hela ärendets gång. Du har förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet effektivt och självständigt. Viktigt i rollen är att du handlar i enlighet med regelverk och våra riktlinjer och att du känner dig bekväm med att fatta egna beslut.

För att trivas i rollen ser vi att du har förmågan att skapa relationer och arbeta bra i grupp . Du förstår vikten av ett trevligt och professionellt bemötande och har viljan att anstränga dig för kunden samt kan sätta dig in i och förstå kundens behov.

Vidare är du lösningsorienterad och har förmågan att se logik och samband i komplex information. Du kommunicerar bra på svenska och engelska, både muntligt och i skrift.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bolagsverket, Företagsavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "32/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bolagsverket (org.nr 202100-5489)

Arbetsplats
Bolagsverket, Företagsavdelningen

Kontakt
Sektionschef
Håkan Tjernberg
060-184264

Jobbnummer
6497855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Företagsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen: