Handläggare SoL, LSS, 2 st

Region Gotland, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Myndighetsavdelningen i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om funktionshindrade på hela Gotland. Våra cirka 1800 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har brukarna i centrum.

Socialförvaltningens myndighetsavdelning ansvarar för all myndighetsutövning för äldre personer och för personer med funktionsnedsättningar. Avdelningen leds av en avdelningschef och består av tre enheter; äldreenheten, funktionshinderenheten och enheten för avgifter och bostadsanpassning. Hela avdelningen består av ca 45 medarbetare varav merparten är handläggare.

Publiceringsdatum
2016-06-23

Arbetsuppgifter
Som handläggare ansvarar du för att utreda och besluta om insatser i enlighet med gällande lagstiftning.
I uppdraget ingår att:
• informera enskilda om vilka insatser man kan ansöka om och hur man ansöker om dessa
• utreda inkomna ansökningar
• bedöma behov och fatta beslut enligt gällande delegation
• följa upp beslutade insatser
• dokumentera i och vara väl förtrogen med aktuellt verksamhetssystem

Region Gotland har valfrihet av utförare enligt LOV för hemtjänst och daglig verksamhet. Som handläggare har du ett nära samarbete med utförare, angränsande verksamheter inom Region Gotland och andra myndigheter.
Verksamheten är inriktad mot att ta vara på det friska och stödja enskilda till ett aktivt deltagande i samhällslivet utifrån egna villkor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan akademisk utbildning som prövas likvärdig samt har minst ett års erfarenhet från myndighetsutövning.

Du har ett strukturerat arbetssätt, förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra och du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Dessutom är det önskvärt att du har kunskap om och/eller erfarenhet av arbete med målgrupperna äldre eller personer med funktionsnedsättningar.
Arbetet kräver körkort. Individuell lönesättning tillämpas.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-08-15 snarast eller enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-24
Ange följande referens när du ansöker: A589163
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Wahnström, Enhetschef 0498-263378, 0704477716
Gunilla Rylander, Enhetschef 0498-204196 gunilla.rylander@gotland.se

Facklig kontakt
Liz Bogren, Vision 0498-268975
Maj-Lis Melander, SSR Akademikerförbundet 0498-204709

Företag
Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Adress
Region Gotland, Myndighetsavdelningen
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
2922604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Myndighetsavdelningen: