Handläggare sökes till hittegods och reception i Stockholm City

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Vi söker nu handläggare till Hittegodsverksamheten i Polisområde City! Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Stockholm City är Stockholms mest trafikerade polisområde där över en miljon människor rör sig varje dag. Det geografiska området spänner över två kommuner från den hektiska stadskärnan till det lugnare Lidingö. Vi söker därför nu tre handläggare till hittegods och receptionen där man får hantera både hittegodsärenden samt receptionen.

Publiceringsdatum
2023-12-28

Arbetsuppgifter
Arbetet är varierat och innefattar bland annat att arbeta självständigt och i team med handläggning av hittegodsärenden. Delar av din arbetstid kommer du att spendera i receptionsmiljö med att upprätta polisanmälan och utföra initiala utredningsåtgärder. Du kommer ge service till medborgarna när de besöker oss i receptionen eller kontaktar oss via telefon och mail. Arbetet inom receptionen och hittegodshanteringen kan variera utifrån myndighetens uppdrag och mål, varför det är av vikt att du är flexibel vilka uppgifter du kan utföra.

Handläggning av hittegodsärenden innefattar bland annat mottagning av gods, inskrivning av gods, efterforskning och godssökning, utredning av äganderätt till gods samt arkivering. Ansvar för cykel hantering delas av alla i arbetsgruppen och sker enligt roterande schema, vilket innebär senarelagd arbetstid en dag i veckan och sker på annan plats.

Arbetet innefattar lagerhållning och tunga lyft är vanligt förekommande, detta ställer krav på en hög fysisk förmåga. Du bör inte vara rädd för att hantera smutsiga föremål som exempelvis legat utomhus länge. Anställningen börjar med introduktionsutbildning, vilket förutsätter att du snabbt ska kunna ta dig an information och omsätta den in praktiken.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Slutförd gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Minst ett års sammanhängande dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta inom service såsom reception, eller annat arbete som omfattar kundkontakt och som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
• God fysisk förmåga, t.ex. klara av att lyfta en cykel eller annat tyngre gods.
• God datorvana med praktisk erfarenhet av administrativa digitala arbetsuppgifter.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor i närtid.
• Kunskap om förvaltningslagen och erfarenhet om dess tillämpning.
• Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska.
• B-körkort (manuellt växlat fordon).

För att mäta de kvalifikationer vi eftersöker kan arbetsprover komma att användas i urvalsprocessen.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är serviceinriktad, kommunikativ och flexibel i ditt arbete. Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer till medborgare och medarbetare och du trivs med att jobba självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis kan det vara högt tryck i receptionen, vi ser därför gärna att du har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.

Vi söker dig som trivs med att ha administration som din huvudsakliga arbetsuppgift. Funktionen förutsätter att du har förmåga att se helheten och att du är van att arbeta strukturerat, noggrant, och systematiskt. Du kan arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och når uppsatta mål samt har förmågan att ställa om vid snabba förändringar utan att kvalitén eftersätts. I ditt arbete ger du hög service och skapar förtroende, du bidrar till goda relationer och ett effektivt samarbete.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: City

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 3 januari 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C170495/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Kontakt
HR Konsult
Miriam Albotane
miriam.albotane@polisen.se
076 113 78 49

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Jobbnummer
8357743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: