Handläggare med redaktionell inriktning

Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet i Stockholm, Solna, Falun, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du vara med och göra skillnad med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter? Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag.

Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling och söker nu en verksamhetsutvecklare med redaktionell inriktning som vill bidra till samhällsnyttan!

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet

Som handläggare med inriktning på redaktionellt arbete så kommer du att arbeta med metodutveckling, att ta fram riktlinjer för enhetens arbete och stötta ledningen i enhetens utvecklingsarbetet samt med enhetens innehåll på intranätet.

Arbetsuppgifterna består av att skapa, kvalitetsgranska och publicera innehåll om dokumentstyrning på Skatteverkets intranät. Du kommer att stötta enhetens sidansvariga med kommunikativa bedömningar och praktiskt arbete. I arbetet kan det också ingå att skriva nyhetsartiklar och bloggar, samt i samband med det göra intervjuer och ibland fotografera. Du arbetar självständigt, men även tillsammans med enhetens övriga sidansvariga och du bidrar till samordning. Arbetet sker i linje med Skatteverkets riktlinje för internkommunikation och du stämmer av arbetet med vår kommunikationsavdelning.

Du ska även medverka till att dokumentenhetens styrinsatser i form av webbinarier, workshopar eller utbildningsinsatser blir kända hos chefer och inom myndigheten samt verka för att ta fram handlingsplaner för olika initiativ och följa upp aktiviteter och utfall.

Dina arbetsuppgifter är även att formulera och skapa presentationer med texter och bilder som är kommunikativa och tydliga, men även att stötta verksamhetens framtida inriktning.

Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med kunniga kollegor samt med många interna kontakter.

Du tillhör dokumentstyrning på dokumentenheten och du får 23 trevliga kollegor. Placering i Sundbyberg.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha god förmåga att planera, strukturera och prioritera sitt arbete
- ha god kommunikativ förmåga såväl skriftligt som muntligt
- samverka och ha god samarbetsförmåga
- vara utvecklingsinriktad, initiativtagande och lösningsorienterad
- vara analytisk med förmåga att se till helheten
- ha ett konsultativt förhållningssätt.

Du ska även ha:

- högskoleutbildning om 180 hp/120 p inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande
- erfarenhet av förändringsarbete
- erfarenhet av sidredaktörsarbete i Sitevision
- erfarenhet av arbete med lednings- och taktisk kommunikation
- erfarenhet av att arbete i en stor organisation med många kontaktytor och målgrupper
- mycket goda kunskaper om målgruppsanpassade budskap

Det är önskvärt om du har erfarenhet av arbete inom Skatteverket och helst erfarenhet från dokumentenheten. Det är även önskvärt att du arbetat med något av följande; dokument- och informationshantering, agilt och teambaserat arbetssätt, praktisk erfarenhet av deltagande/ledning av utvecklingsprojekt samt av att driva egna utredningar.

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-12-15

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/1340".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Arbetsplats
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenheten

Kontakt
Jan-Erik Aho, sektionschef
010-574 10 71

Jobbnummer
6184299

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet: