Handläggare med juridisk kompentens till vår delgivningsverksamh

Intrum Justitia Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Stockholm, Upplands-Bro, Uppsala, Gävle, Nacka eller i hela Sverige

Intrum Justitia är det marknadsledande kredithanteringsföretaget i Europa och vi erbjuder kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 300 anställda i 20 länder och samarbete med agentföretag i ytterligare 180 länder. Koncernens omsättning uppgick 2011 till 3,9 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.

Mer information finns på www.intrum.se.

Svensk Delgivningsservice AB är ett auktoriserat delgivningsföretag och ingår i Intrum Justitia Sverige AB. Vår rikstäckande delgivningsorganisation hanterar ett betydande antal uppdrag per år och för att uppnå god geografisk täckning samarbetar vi med lokala partners över hela landet.

Vi är idag ett antal handläggare som arbetar administrativt med behandling av delgivningar. Verksamheten står inför en expansion och därför vi nu söker fler serviceinriktade medarbetare som gillar att arbeta med problemlösning.

I ditt dagliga arbete ingår registrering av nya ärenden, hantering av inkommande post samt efterforskning av information. Du samverkar med delgivningsmän, kunder, myndigheter och kollegor för att hålla en hög lyckandegrad och servicenivå i alla kontakter.

En viss del av denna tjänst kommer att hantera delgivningsuppdrag som ställer krav på juridisk kompetens avseende delgivning inom ramen för fastighetsrätt och obeståndsrätt. Därför kräver rollen att du är insatt i dessa rättsområden.

Publiceringsdatum
2013-03-05

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har juridisk utbildning inom angivna rättsområden, samt minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och kundkontakter. Genom dina erfarenheter har du skaffat dig god datavana och visat att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. 

Meriterande är tidigare erfarenhet av delgivningsverksamhet eller inkassoverksamhet.

Dina personliga egenskaper
Du har förmåga att arbeta strukturerat och noggrant, samtidigt som du får rutinuppgifter utförda på ett effektivt sätt. Du har kunden i fokus och en analytisk syn på ditt arbete som gör att du gärna tar initiativ till förbättringar av rutiner. Du har vana att driva ditt eget arbete framåt för att nå de uppsatta mål som finns på dig och verksamheten. Vidare förutsätter vi att du är en god lagspelare som bidrar till samarbetet i gruppen och mellan avdelningar.

Är du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Pettersson (Facklig representant) 08-616 77 00 (vxl)
Michael Tjörnemo (Operations Manager) 08-616 78 72

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
Hesselmans torg 14
10524 Nacka

Jobbnummer
1484517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: