Handläggare inom statsbidrag

Jämställdhetsmyndigheten / Administratörsjobb / Göteborg
2022-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare inom statsbidrag" (publicerad 2024-05-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jämställdhetsmyndigheten i Göteborg

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades den 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.

Nu söker vi två handläggare som vi utvecklas med oss!

Publiceringsdatum
2022-04-27

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare med inriktning på statsbidrag är du placerad på avdelningen Stöd och Samordning. Du ingår i en enhet som ansvarar för myndighetens uppdrag att fördela statsbidrag.

En stor del av arbetet handlar om att handlägga ansökningar om statsbidrag. Det innebär att förbereda handlingar inför beslut, följa upp och utvärdera myndighetens uppdrag samt bidra till utveckling av arbetsgruppens olika processer. I uppdraget ingår även att ha löpande kontakter med bidragsmottagare samt att planera, genomföra nätverksträffar och övrigt stöd till bidragsmottagare.

Kvalifikationer
• Relevant högskole- och/eller universitetsutbildning
• Erfarenhet av arbete med handläggning av offentliga bidrag.
• Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation.
• Mycket goda kunskaper i att kommunicera både muntligt och skriftligt i svenska.
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet.

Vi ser det som meriterande om du har

• Erfarenhet av att tolka och tillämpa lagar och regelverk.
• Erfarenhet av att leda och samordna processer och projekt.
• Kännedom om civilsamhällspolitiken
• Kännedom om arbete mot mäns våld mot kvinnor och våld i nära relation
• Erfarenhet av tidigare arbete i en statlig myndighet.
• Kunskaper i ett eller flera minoritetsspråk.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du trygg i din kompetens och med dina kvalifikationer samt lyhörd för organisationens behov. Du är strukturerad, kommunikativ och noggrann, bra på att samarbeta och självständigt planera samt driva ditt eget arbete.

Anställningsinformation

Tjänsterna är placerade på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Resor i tjänsten kan förekomma. Anställningarna är tillsvidareanställningar. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Praktisk information

Vill du veta mer om tjänsterna, kontakta Lena Bjurving, Enhetschef, 031-392 90 53. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Yvonne Karlsson 031-392 90 86 och för ST Robert Kristiansen 031-392 90 83.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

Välkommen med din ansökan senast 18 maj. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Jämställdhetsmyndigheten tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jämställdhetsmyndigheten

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jämställdhetsmyndigheten (org.nr 202100-6693), https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/om-oss/jobba-hos-oss

Jobbnummer
6581395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jämställdhetsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jämställdhetsmyndigheten: