Handläggare för lokal- och projektstöd till Arvsfondsdelegations

Kammarkollegiet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras av fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, ungdom och personer med funktionsnedsättning. BRIS, Elevombudsmannen, färdtjänsten och personlig assistans är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.

Arvsfondsdelegationsenheten på Kammarkollegiet utför administrativa och handläggande uppgifter åt Arvsfondsdelegationen. Verksamheten präglas av hög delaktighet och god kontroll på fondmedlens användning.

Arvsfondsdelegationsenheten har idag ca 25 anställda.

Publiceringsdatum
2017-05-12

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi två handläggare som ska arbeta med vårt lokal- och anläggningsstöd. Det ekonomiska stödet kan sökas av ideella organisationer för att bygga lokaler och anläggningar som möjliggör nyskapande verksamhet för barn, ungdomar och personer med funktionsnedsättning. I arbetet ingår handläggning och bedömning av projektansökningar och budgetar, granskning av projektredovisningar samt vägledning till de sökande organisationerna. Handläggningen sker i samarbete med kollegorna på enheten samt med utomstående expertis och referenspersoner.

Arbetet innefattar även att representera myndigheten i telefonkontakter och möten med civilsamhällets organisationer samt att delta i interna utvecklingsprojekt. Huvudsaklig uppgift är att bereda ansökningar och att presentera förslagen till beslut för såväl enhetschef som Arsfondsdelegationen.

Du kommer även att delta vid Arvsfondens seminarier, göra projektbesök samt utföra de administrativa arbetsuppgifter som ingår i handläggningsarbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskole-/universitetsexamen eller motsvarande, och som har arbetat med bidragsgivning på kommunal eller statlig myndighet eller nationell organisation.

Du har erfarenhet av att bedöma projektbudgetar och ekonomiredovisningar.

Tidigare arbete inom den ideella sektorn samt arbete med projektbedömningar är meriterande. Vidare är kännedom om regelverk vad gäller lokaler/byggnader, samt arbete med projektering och byggnationer också meriterande.

Du är kommunikativ och har en utvecklad förmåga att sammanfatta och förklara komplicerade sammanhang i både tal och skrift.

Du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du trivs med att arbeta med både texter och siffror och du är en duktig administratör, strukturerad och har samtidigt ett analytiskt sinnelag.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Vi söker två handläggare för tidsbegränsade anställningar på ca 1 år. Tillträde snarast.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/karriär, inklusive CV och personligt brev, senast den 28 maj 2017. Märk din ansökan med dnr 222-4796-17.

Kontaktpersoner
Per Callermo, Sektionschef, telefon 08-700 07 83
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Marianne Ericsson, ST, telefon 08-700 09 94

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs mer om Kammarkollegiet: www.kammarkollegiet.se

Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning upp till ett år Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16
114 34 Stockholm

Jobbnummer
3494840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: