Handläggare, Bouppteckningssektionen, Härnösand

Skatteverket / Ekonomijobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Härnösand, Mark, Kramfors, Sundsvall, Sollefteå eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Bouppteckningssektionen i Härnösand är en av fyra sektioner inom Skatteverkets Boupptecknings- och äktenskapsregisterenhet. På sektionen i Härnösand är vi ungefär 22 medarbetare och vi arbetar med att handlägga bouppteckningar och arvsintyg. På Skatteverket i Härnösand är vi totalt cirka 45 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare innebär att granska och besluta i bouppteckningsärenden genom att handlägga inkomna bouppteckningar utifrån gällande krav. Arbetet innebär kontakter med dem som upprättar bouppteckningar, privatpersoner såväl som professionella ingivare. Kontakterna sker både via telefon och skriftligt.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad 3-årig teoretisk gymnasieutbildning
• har aktuell administrativ arbetslivserfarenhet
• är initiativtagande, driver på i arbetet och tar ställning i frågor, både självständigt och i samråd med andra samt stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har ett gott bemötande och är bra på att hantera människor i olika situationer
• är lyhörd, prestigelös och hjälpsam samt skapar goda relationer och samarbetar väl med andra
• är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt.

Det är meriterande om du
om du har erfarenhet av arbete med familjerätt eller om du har studerat familjerätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vi söker medarbetare både för tillsvidareanställning och för tidsbegränsad anställning. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-04

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katrin Grafström, sektionschef 010-574 61 55
Mona Mommers, hr-konsult 010-575 00 23
Cecilia Boström, facklig kontaktperson ST 010-577 95 49
Anna Sjöström, facklig kontaktperson Saco anna.i.sjostrom@skatteverket.se 010-577 95 41

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
871 87 Härnösand
87187 Härnösand

Kontorsadress
871 87 Härnösand

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket
Senaste upphandlingen: Telefoni- och kommunikationstjänster

Jobbnummer
4060492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: