Handläggare
Åklagarmyndigheten / Administratörsjobb / Göteborg
2022-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare" (publicerad 2024-03-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten i Göteborg,
Borås,
Uddevalla,
Halmstad,
Jönköping eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.
ÅM2022-2165
Publiceringsdatum2022-11-21ArbetsuppgifterAnställningen är placerad på Riksenheten mot internationell och organiserad brottslighet i Göteborg. Som handläggare möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter.
Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:
ge åklagare administrativt stöd, t.ex. arbete i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter
kontrollera, bedöma och registrera inkomna ärenden
vara kontakten utåt i många sammanhang och därmed ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter - främst via telefon och e-post
utföra arbetsuppgifter som fördelas från chefsadministratör t.ex. viss beredning.
Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning av vad som är brådskande eller inte.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du ska
ha gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
ha skicklighet som motsvarar några års väl vitsordat arbete med administrativa uppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant,
ha erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, telefoni, möten m.m.
ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du ska även
vara noggrann, strukturerad och följa de förhållningsregler och rutiner som finns,
vara självständig och ansvarstagande,
vara stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög,
vara stabil med god självkännedom,
ha lätt för att samarbeta och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning,
vara serviceinriktad.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom rättsväsendet.
Om anställningen
Anställningsformen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/tillsvidare Efter överenskommelse
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅklagarmyndigheten
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Kontakt Ann-Sofie Adolfsson, chefsadministratör
010-562 71 19 Jobbnummer 7187568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.