Hallandstrafiken söker timanställda informatörer!

Hallandstrafiken AB / Marknadsföringsjobb / Falkenberg
2020-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hallandstrafiken söker timanställda informatörer!" (publicerad 2022-08-23) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallandstrafiken AB i Falkenberg

Fler och fler reser med oss så vi söker nu timanställda till vår informationsenhet på Hallandstrafiken!
Du gillar
att möta och hjälpa människor
att hitta lösningar som passar varje kunds unika förutsättningar
att hjälpa resenärer i kniviga och stressiga situationer
att bidra till ett mer hållbart Halland

Är det check på dessa punkter så har du ett varierande, utmanande och framför allt, väldigt roligt jobb hos oss!

INFORMATIONSENHETEN
Du arbetar med den externa kommunikationen riktad direkt mot våra kunder. Arbetet sker i våra olika kanaler som hemsida, chatt, Facebook, Messenger och telefon. Vi lägger extra stort fokus på att informationen vid störningar och avvikelser i tåg- och busstrafiken, ska vara kundorienterad, snabb och korrekt. I arbetsuppgifterna ingår även att svara på frågor i telefon i vår Trafikupplysning, hantera och administrera inkomna kundärenden och viss administration av periodkort i Mina sidor. Du har din placering på huvudkontoret i Falkenberg, med anpassning till distansarbete under rådande coronapandemi. Vi har verksamheten öppen året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får varierande arbetstider d.v.s. dag- kvälls- och helgtjänstgöring. Vi kommer att behöva anställa flera timanställda omgående.

DET HÄR ERBJUDER VI DIG
Alla former av anställningar hos oss på Informationsenheten börjar med fyra veckors introduktionsutbildning på heltid, för att du ska känna dig trygg i dina arbetsuppgifter. Medarbetarnas hälsa främjar vi genom friskvårdsbidrag. Vårt huvudkontor är centralt beläget i Falkenberg vid Bussterminalen, granne med gamla tågstationen. Det innebär att det är enkelt att ta sig till jobbet. Dessutom erhåller du ett resekort som löneförmån som gör att du kan åka kollektivt! Men under pandemin bedrivs mycket av enhetens arbete på distans.

HAR DU VAD SOM KRÄVS?
Inom vår Informationsenhet ser vi dig som har en utbildning i kommunikation, en pågående sådan, motsvarande eftergymnasiala studier eller annan erfarenhet och kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är en skicklig och van skribent. Du är noggrann och mycket serviceinriktad, har en god kommunikativ förmåga och är engagerad i det du har för händerna. Då vi hanterar information kring trafikstörningar är det bråttom med att våra kunder får snabb och korrekt information. Det kan upplevas som stressigt vilket du måste ha förmågan att hantera. Du behöver även ha mycket goda kunskaper i svenska språket och goda kunskaper i engelska språket. Men kanske viktigast av allt är att du alltid har allt fokus på kunden och viljan att hjälpa och stödja kunden i den aktuella situationen.

ÖVRIGT:
Vi har löpande urval så skicka snarast in din ansökan snarast via mail till rekrytering@hlt.se, dock senast den 1 november 2020. Märk mailet med "Timanställäning Infoenheten" .

Välkommen med din ansökan!

Vi har tagit ställning till våra rekryteringskanaler så vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
För oss står kunden och kundbemötandet i fokus. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet.
2019 gjordes över 20 miljoner resor med Hallandstrafiken. Under 2020 har världspandemin påverkat resandet med kollektivtrafiken mycket kraftigt och resandet har därför minskat under 2020. Vi erbjuder tågtrafik med Öresundstågen, Krösatågen, Pågatågen och Västtågen. Busstrafik i form av linjetrafik och skolskjuts, och anropsstyrd trafik som inkluderar färdtjänst, sjukresor och närtrafik.

Idag är vi strax över 85 medarbetare. Vi arbetar med allt från trafikplanering och trafikutveckling till IT-lösningar, miljö, ekonomi, information och marknadsföring. Vi är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och för färdtjänstresorna i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Vi har också fem kundservicebutiker som säljer resor inom och utanför Halland.

Publiceringsdatum
2020-10-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-01

Adress
Hallandstrafiken AB
Holgersgatan 29
31123 FALKENBERG

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Timanställning Infoenheten".

Arbetsgivare
Hallandstrafiken AB (org.nr 556225-2998), http://www.hallandstrafiken.se
Holgersgatan 29 (visa karta)
311 23  FALKENBERG

Ansökan
E-post: rekrytering@hlt.se

Arbetsplats
Hallandstrafiken Aktiebolag

Jobbnummer
5400592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallandstrafiken AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallandstrafiken AB: