Hallandstrafiken söker timanställda informatörer!

Hallandstrafiken AB / Marknadsföringsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallandstrafiken AB i Falkenberg

Hallandstrafikens First line mot kunderna är Informationsenheten. Vi bygger nu vårt team för ett ökat resande och söker fler timanställda.
Du måste gilla
· att möta och serva människor
· att hitta lösningar som passar varje kunds olika förutsättningar
· att hjälpa resenärer i både kniviga och rätt stressiga situationer
· att bidra till ett mer hållbart Halland
Är det check på dessa punkter så har du här ett mycket varierande, utmanande och framför allt väldigt roligt jobb hos oss på Informationsenheten.
Informationsenheten
Som informatör på Infoenheten är du en av de första personerna som våra kunder möter när de kontaktar oss via telefon, chatten eller på Facebook. Du har som primär arbetsuppgift att presentera bästa möjliga reseinformation och svara på resenärernas frågor i våra externa kundkanaler.
Information till resenärerna vid störningar och avvikelser i tåg- och busstrafiken, är vår prioriterade arbetsuppgift. Informationen publicerar du via olika IT-stöd i våra externa kanaler.
I arbetsuppgifterna ingår också såklart att svara på diverse skiftande frågor i vår Kundservicetelefon, hantera och administrera inkomna kundärenden.
Du har din huvudsakliga placering på huvudkontoret i Falkenberg, men med det "nya normala" utför vi en hel del arbetspass på distans. Informationsenheten har öppet för kunderna året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får väldigt varierande arbetstider, dvs. morgon-, dag- kvälls- och helgtjänstgöring.
Det här erbjuder vi dig
Alla former av anställningar hos oss på Informationsenheten börjar med cirka tre veckors betald introduktionsutbildning på heltid. Här får du en grundlig introduktion till alla arbetsuppgifter och de IT-system och verktyg vi använder. Vi varvar teori med mycket praktik. Du måste kunna delta i hela utbildningen (13-30 september) för att kunna vara aktuell som timmis.
Medarbetarnas hälsa främjar vi genom friskvårdsbidrag. Vårt huvudkontor är centralt beläget i Falkenberg vid Bussterminalen på Holgersplan. Det innebär att det är enkelt att ta sig till jobbet. Du erhåller ett resekort som löneförmån som gör att du kan åka kollektivt till jobbet.
Har du vad som krävs?
Vi ser gärna att du har en utbildning i kommunikation eller att du har annan erfarenhet och kompetens från liknande arbete, som vi bedömer som likvärdig.
Du måste även ha en mycket god kommunikativ förmåga och vara en driven, skicklig och van skribent. Du bör ha erfarenheter från uppgifter där du mött och hanterat kunder och du måste vara mycket serviceinriktad och noggrann med tydligt fokus på kundens problem.
När våra informatörer hanterar olika former av trafikstörningar i buss- och tågtrafiken är det ibland rätt stort tryck på Informationsenheten från kunderna. Samtidigt som inkommande information om störningen, ska hanteras och publiceras. Arbetsmiljön är därför ibland väldigt intensiv och stressig. Alla informatörer måste därför kunna leverera även under stark press. Vi lägger stor vikt vid vana och erfarenhet från liknande arbetssituationer.
Du måste ha mycket goda kunskaper i svenska språket (både tal och skrift) och grundläggande kunskaper i engelska språket. Eftersom vi använder många olika IT-stöd måste du även ha en väl utvecklad och dokumenterat bred erfarenhet av arbete med datorer.
Men kanske viktigast av allt är ändå att du alltid har allt fokus på kunden och alltid har viljan att hjälpa och stödja kunden i den aktuella situationen.

Publiceringsdatum
2022-08-23

Övrig information
Vi har en snabb rekryteringsprocess med löpande urval så skicka in din ansökan snarast via mail till rekrytering@hlt.se, dock senast den 30 augusti 2022. Märk mailet med "Timanställning Infoenheten". Vi vill ha alla ansökningar skickade till: rekrytering@hlt.se
Informationschef Peter Gyllander svarar gärna på dina frågor via mailen: peter.gyllander@hlt.se
Du är varmt välkommen med din ansökan!
Vi har tagit ställning till våra rekryteringskanaler så vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Hallandstrafiken arrangerar nästan 50 000 resor i Halland varje dag. Detta inkluderar busstrafik, Öresundstågen, Pågatågen, Västtågen och Krösatågen. För Hallandstrafiken är kunden och kundbemötandet i fokus. Vi är med kunden genomhela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet. På huvudkontoret i Falkenberg och i kundservicebutikerna finns ca 100 medarbetare som arbetar med planering och utveckling av buss- och tågtrafik samt serviceresor, miljöarbete och marknadsföring för kollektivtrafiken i Halland m.m. Hallandstrafiken är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och färdtjänstresor i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-30

Adress
Hallandstrafiken AB
Holgersgatan 29
31123 FALKENBERG

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Timanställning Infoenheten".

Arbetsgivare
Hallandstrafiken AB (org.nr 556225-2998), http://www.hallandstrafiken.se
Holgersgatan 29 (visa karta)
311 23  FALKENBERG

Ansökan
E-post: rekrytering@hlt.se

Kontakt
Enhetschef
Peter Gyllander
peter.gyllander@hlt.se

Jobbnummer
6908499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallandstrafiken AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallandstrafiken AB: