Håga Byggvaror rekryterar en ekonomiassistent

Experis Sverige / Ekonomiassistentjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Solna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Håga Byggvaror är ett företag som levererar byggmaterial på ett professionellt och konkurrensmässigt sätt till i första hand "proffsbyggare", men även till konsumenter. De tillgodoser kundens behov med snabba leveranser och god materialkännedom.
Deras ambition är att alltid arbeta med stort engagemang och flexibilitet. De har många års erfarenhet och har goda relationer med många lokala byggföretag. Läs mer på www.hagabygg.se.
I samarbete med Experis Finance rekryterar de en ekonomiassistent till Håga Industriområde, Västerhaninge.

Publiceringsdatum
2011-12-09

Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete kommer att präglas av flexibilitet och innebär ekonomiarbete från ax till limpa. Du kommer att ansvara för kund- och leverantörsreskontran vilket innebär kontering och bokföring av leverantörsfakturor, ankomstregistrering, kundfakturering och kreditbedömning av kunder. I arbetsuppgifterna ingår även periodiseringar, avskrivningar och skattedeklarationer. Du kommer att ha nära samarbete med företagets redovisningsbyrå som sköter avstämningar och boksluten. Du kommer även att vara engagerad i arbetsuppgifter som kan involvera allt från uppdatering av artikelregister och priser till köksritning för kunder.
Tjänsten är deltid 50 % men det finns även möjlighet att arbeta upp till 100 % om man är villig att hjälpa till med övriga butiksgöromål. Tillträde snarast, lön enligt överenskommelse.
Vem är du?
Du är gymnasieekonom eller liknande och har arbetat brett som ekonomiassistent två till tre år, och i och med det har god kännedom om vad arbetet innebär. Du har god vana av både kund- samt leverantörsreskontran. Du behärskar Office paketet och har erfarenhet av något ekonomisystem. Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska både vad gäller tal och skrift.
Som person är du noggrann och ordningsam, ansvarstagande och pålitlig. Du är självgående samtidigt som du har god samarbetsförmåga och ser det som naturligt att hjälpa till där det behövs i organisationen.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Lundeberg via telefon: 08-452 33 67.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Lundeberg, 08-4523367

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1102435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: