Gruppledare (specialiserad hemtjänst inom demens och psykiatri)

AB Stockholms Demens och Specialteam / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Stockholms Demens och Specialteam i Stockholm

Generellt innebär rollen som gruppledare på Stockholms Demens och Specialteam att den anställde kvalitetssäkrar och övervakar det dagliga arbetet inom hemtjänst och boendestöd. Gruppledaren ska samarbeta och överrapportera till övriga personer i ledningsgruppen enligt verksamhetens rutiner. Gruppledaren kommer att ansvara för ett antal stadsdelar där kunder och personal ingår.

Arbetstid: Måndag-Fredag 08.00 - 16.45 Arbetet avser heltid på verksamhetens lokal på Södermalm (ej möjlighet till flextid eller arbete hemifrån).

Ansvarsområden:

Kundansvar:
• Huvudansvar för nya och befintliga kunder
• Hembesök
• Ha hand om biståndsbeslut och schablonräkning
• Föra in insatstider och information samt uppdatera i verksamhetens schemasystem
• Upprätta genomförandeplaner tillsammans med kund/kontaktperson och lägga in i Stockholms stads datasystem
• Säkerställa och ordna att nycklar, fullmakter och egna medel finns
• Upprätta och uppdatera kundakter
• Se över biståndsbeslut
• Ha kontakt med externa företag t.ex. vårdcentraler och arbetsterapeuter gällande kunder
• Ha nära kontakt med biståndshandläggare gällande kunders biståndsbeslut och rapportera förändrade insatser
• Skriva omvårdnadsrapporter vid behov
• Rapportera in händelser och avvikelser i Stockholms stads datasystem
• Hålla i sipmöten med kunder, anhöriga och handläggare
• Utreda och följa upp klagomål och synpunkter gällande kund

Personalansvar:
• Delat bemanningsansvar
• Handleda personal gentemot kund ute på fält, telefon samt via personliga samtal i det dagliga arbetet
• Utreda och följa upp klagomål och synpunkter gällande kund och personal
• Ansvara för introduktion och uppföljning av nya medarbetare
• Hålla i helg och kvällsmöten med personal

Publiceringsdatum
2019-02-19

Övrig information
• Vara behjälplig via telefon och mail för personal, kunder, anhöriga och externa verksamheter
• Gå på nätverksträffar med externa verksamheter och äldreförvaltningen
• Utföra egenkontroller och riskanalyser enligt verksamhetens rutiner
• Ha ett delat ansvar för arbetsmiljöarbetet

Vi söker dig som har arbetat i en ledningsgrupp tidigare och har haft hand om personal, kunder och en del av den dagliga driften.
Rollen innebär att du kommer ha både fasta och rörliga arbetsuppgifter med ett stort eget ansvar och kunna utvecklas tillsammans med dina kollegor på kontoret för gemensamma arbetsuppgifter.

För att vara framgångsrik i rollen bör du trivas med att arbeta självständigt och vara lösningsfokuserad. Du kommer att verka som företagets ansikte utåt vilket kräver en hög kunskapsnivå inom området och att du är bekväm i sociala miljöer.

Då du kommer att ha nära kontakt med kunder, anhöriga och biståndshandläggare är det av yttersta vikt att du har intresse, förståelse och kunskap om de kundinriktningar företaget har (demens och psykisk ohälsa)

Bakgrund
Kunnig arbetsledare med flera års erfarenhet inom hemtjänst
Kundansvar
Personalansvar
Ha arbetat utifrån biståndsbeslut inom hemtjänst
Vara datakunnig och snabb på tangenterna
Meriterande är om du kan datasystemen Parasol, Carefox och Paragå
Visst arbetsmiljörättsansvar

Som person är du:

Införstådd med det åtagande/ansvar tjänsten i en ledningsgrupp kräver
Lojal, ansvarstagande och stresstålig med ett driv att utvecklas vidare tillsammans med företaget
Professionell och ödmjuk i ditt sätt att bemöta andra människor
Noggrann och flexibel i ditt sätt att arbeta och alltid vilja ligga steget före
Kreativ och lösningsfokuserad med kund och personal i fokus

Utbildningsbakgrund
Krav är att du är utbildad undersköterska
Mycket god svenska i tal och skrift krävs
Meriterande är om du är utbildad socionom eller motsvarande och har gått utbildningar som personaladministration, ledarskapsutbildning, arbetsmiljöutbildning etc.

Stockholms Demens och Specialteam är ett privat hemtjänstföretag sedan år 2010 som utför insatser i kundens egna hem utifrån biståndsbeslut. Vi vänder oss främst till kunder med demenssjukdomar och psykiska/fysiska funktionsnedsättningar. Företagets verksamhetschef startade Sveriges första demensteam år 1992 och psykiatriteam år 1995 i kommunal regi, vilket vi är väldigt stolta över. 90% av vår kundkrets ingår i något utav de två teamen.

Vi utför:
• Traditionell hemtjänst
• Boendestöd
• Ledsagning
• Avlösarservice
• Hushållsnära tjänster

I ledningsgruppen ingår verksamhetschef, biträdande verksamhetschef, samordnare, gruppledare, projektledare och administratör.

Vi är verksamma inom Södermalm, Liljeholmen-Hägersten, Norrmalm, Östermalm, Kungsholmen, Skarpnäck, Enskede Årsta-Vantör, Älvsjö, Skärholmen och Farsta. Vi kommer under 2019 att utöka verksamheten och gå in i fler stadsdelar. Kontoret är beläget på Södermalm.

www.stockholmsdemensteam.se

Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten är tillgänglig omgående. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut då intervjuer kommer att ske löpande.

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-19
Ange följande referens när du ansöker: Gruppledare

Kontakt
Veronica Weström veronica.westrom@sthlmsdemensteam.se 0841071650

Företag
AB Stockholms Demens och Specialteam

Adress
AB Stockholms Demens och Specialteam
Ringvägen39B
11863 Stockholm

Kontorsadress
Ringvägen 39B

Jobbnummer
4622256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Stockholms Demens och Specialteam

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Stockholms Demens och Specialteam: