Gruppchef innesälj/kundtjänst
Arena Personal AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås, Fagersta och Sundsvall. Bolaget arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk. Verksamhetsområden; Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet, Fordon.
För vår kunds räkning söker vi en gruppchef innesälj/kundtjänst till företag beläget i Stockholm City.
I din roll som Gruppchef ska du leda och utveckla innesälj/kundtjänst avdelningen. Vi söker en gruppchef som kan jobba självständigt och leda andra i ett spännande förändrings- och utvecklingsarbete. Till din hjälp har du en grupp duktiga medarbetare om 8 personer.
Du måste vara en vara en person som inte är rädd för att hugga i och få saker gjorda och det med ett mycket tydligt kund- och kvalitetsfokus.
I dina arbetsuppgifter ingår att ha personal- och budgetansvar med rapportering till försäljnings- och marknadschef. Du skall leda och fördela arbetet, coacha medarbetare inom gruppen och prioritera och följa upp gruppens dagliga arbete. Vidare skall du utveckla samarbetet inom gruppen och andra specifika samarbetsgrupper inom organisationen. Tillsammans med andra gruppchefer inom bolaget samordnar och koordinerar du genomförda affärer.
Viktiga fokusområden blir att:
• införa ett tydligt ledarskap
• utveckla gruppens ansvarstagande för genomförda affärer
• öka motivationen och engagemanget till kunden
• öka affärskompetensen för hur innesäljaren ska känna igen större affärsprospekt
• öka bemötande och servicen i all kontakt med kunder
• utveckla gruppens processer och affärsmetoder
• skapa ordning och reda
• coacha individer och gruppen i denna utvecklingsprocess
Kompetenser
Du har gymnasiekompetens och flera års erfarenhet av innesälj- och/eller kundtjänstfunktion.
Minst två års dokumenterad erfarenhet med budget och personansvar med goda omdömen från ledarrollen. Dokumenterade resultat enligt uppdragsbeskrivningen. Meriterande är eftergymnasial ledarskaputbildning och flera års erfarenhet som arbetsledare.
Som person är du:
• mål och prestationsorienterad, strukturerad, ordningsam och lösningsorienterad.
• duktig på system och har ett helhetstänk med kvalité.
• positiv och trygg med god självkännedom; gärna med en stor portion humor.
• teknik och samhällsintresserad. Tidigare arbete med infrastruktur är meriterande.
• duktig på att delegera och coacha och inspireras av att möta och utveckla andra människor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, inte minst vad gäller din förmåga att leda, inspirera och engagera medarbetarna samt att kunna skapa ett positivt arbetsklimat.
Till en början kommer du att vara inhyrd men för rätt person kan det leda till anställning hos kunden. Kom in med din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker kontinuerligt och tjänsten tillsätts så snart rätt kandidat hittats.
Publiceringsdatum2009-03-26Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
6-8 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-04-15
Registrera dig gärna på vår hemsida
www.arenapersonal.comAnsökan kan skickas till e-postadress:
sabina.skelton@arenapersonal.comFöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Box 3362
10367 STOCKHOLM
KontorsadressDrottninggatan 65, 3tr
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58711700
Faxnummer: 08-4118490
E-postadress:
stockholm@arenapersonal.com Jobbnummer 424045
Observera att sista ansökningsdag har passerat.