Glad och social SupportTekniker
Framtiden AB, Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Nu letar vi efter dig som kan felsökning i nätverk och Windowsplattformar.
Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagsidé är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv.
Publiceringsdatum2008-01-15FöretagetFöretaget är en av världens ledande leverantörer av IT tjänster. I mer än 45år har de levererat innovativa lösningar med hjälp av ledande teknologier och spetskompetens inom IT. Med så lång erfarenhet i branschen vet de att varje kund är unik och att de kan hjälpa deras kunder att nå mätbara resultat och framgång.
I koncernen finns det 85000 anställda varav ca800 i Sverige. Företaget har etablerats sedan början av 90-talet i Sverige. Företaget har expanderat mycket de senaste åren och tagit betydande marknadsandelar.
Arbetsuppgifter och omfattning:
Som supporttekniker kommer du att arbeta med felsökning på administratörsnivå i systemet.
Dukommer att gå igenom att allting fungerar som det ska, att program är rätt installerade och att allting ser bra ut i ehetshanteraren.
Skallkrav:
Du har kunskaper om servrar och nätverk och erfarenhet av Windows plattformar.
Att felsöka och härleda problem i dessa system är någonting du är bra på.
Meriterande krav:
KörkortskravDina personliga egenskaperDu är bra på Service och att Hantera andra människor.
Ibland behöver kanske du behöver kunna hantera missnöjda kunder på ett bra och smidigt sätt.
Du är antagligen smidig i mötet med kund och kan låta det vara om kunden exempelvis är irriterad eller oförskämd.
Du ska vara vår kunds ansikte utåt mot sina kunder.
Vi tror att du är Självgående och kan ta för dig och vara kreativ trotts bristfällig information.
Anställningstyp/arbetstiderDagtid 8-17, Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duhttp://www.framab.se/showProject.asp?intProjectId=1205FöretagFramtiden AB, Stockholm
S:t Eriksgatan 46B
11234 Stockholm
Telefonnummer: 08-52259850
Mer information på
http://www.framab.se Jobbnummer 99584
Observera att sista ansökningsdag har passerat.