GD -assistent till Musikverket
Boardtalk / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Boardtalk i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Musikverket har till uppdrag att främja ett varierat musikaliskt utbud präglat av konstnärlig förnyelse och hög kvalitet. Myndigheten ska också bevara, främja och tillgängliggöra teaterns, dansens och musikens kulturarv. I Musikverket ingår Musikplattformen, Arkiv och bibliotek (inklusive Caprice Records), Scenkonstmuseet, Elektronmusikstudion EMS, administrativ stab och kommunikationsstab.
Musikverket är en jämställdhetsintegrerad myndighet med ett jämställdhets- och normkritiskt perspektiv i hela sin verksamhet.
GD-assistenten arbetar på generaldirektörens direkta uppdrag med administrativt stöd och planering. Arbetsuppgifterna spänner över ett brett fält inom Musikverkets verksamhetsområde. Tjänsten är placerad på kontoret i det nyrenoverade Scenkonstmuseet på Sibyllegatan.
Arbetet
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Koordinering och planering.
• Rese- och mötesarrangemang.
• Helhetsansvar för GD:s kalender och planering av chefstid.
• Upprättande av protokoll och bevakning av ärenden.
• Samordning av remissarbete och kommunikation med departement och andra myndigheter.
• Administration av ledningsgruppens och Insynsrådets arbete.
• Dokumenthantering och diarieföring.
• Värdegrundsarbete i form av koordinering av myndighetens jämställdhets-, tillgänglighets-, mångfalds-, och integrationsarbete.
Publiceringsdatum2016-03-14ProfilMusikverket arbetar med ett medborgarperspektiv, därför vill vi ha medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi söker dig som värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Dokumenterade kunskaps- och erfarenhetskrav:
• Lägst gymnasieexamen.
• Väl dokumenterad erfarenhet från arbete i statlig förvaltning - kunskap om lagar, regler och avtal som styr verksamheten.
• Stor vana att arbeta med kommunikation/informationshantering.
• Synnerligen goda språkkunskaper i tal och skrift i såväl svenska som engelska.
• Van användare av MS Office.
• Van användare av Internettjänster och webbverktyg.
Meriterande är:
• Ytterligare språkkunskaper.
• Kunskap om statens värdegrundsarbete.
• Kunskap om myndighetens ansvarsområde.
• Erfarenhet av arbete i stödsystemet Palasso och/eller Stratsys.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i befattningen krävs hör integritet och ett självgående och serviceinriktat arbetssätt. Arbetet kräver även stor organisationsförmåga, arbetskapacitet och en representativ framtoning.
Anställningen
Fast anställning heltid.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan och CV med referens Dnr 0521/16. Sista ansökningsdag är den 4 april 2016.
Lämna din ansökan via
http://musikverket.se/om-musikverket/lediga-tjanster/ och knappen "Ansök" längst ner i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Eventuella frågor besvaras av Boardtalks konsulter, Marina Sjölin, telefon, 070 790 10 34 och Staffan Vinell, telefon 070 790 01 18, vilka vi samarbetar med i denna rekrytering.
Fackliga företrädare är:
Nicholas Eastop, ST
Telefonnummer: +46 8 519 554 58
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEfter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBoardtalk
AdressBoardtalk
Blasieholmsgatan 5
11148 11148
KontorsadressBlasieholmsgatan 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2722046
Observera att sista ansökningsdag har passerat.