Garantiansvarig

Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Byggjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 500 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:

• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Central administration
Serviceförvaltningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter på uppdrag av fastighetsägaren så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen som utför uppdraget strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför.




Publiceringsdatum
2022-04-15

Arbetsuppgifter
Varbergs kommun växer och där med utökas beståndet av fastigheter inom kommunen.
Vi bygger nytt och vi bygger om och reinvesterar i befintliga fastigheter. För att möta detta söker vi nu i en nyinrättad roll en eftermarknadsansvarig.
Som eftermarknadsansvarig är du med och bevakar förvaltningsperspektivet tillsammans med förvaltaren tidigt i projektet. Du deltar på slutbesiktningarna och planerar för ett mottagande från färdigt projekt till förvaltning. Du ansvarar för uppföljning och bevakning av fastigheten under garantitiden i samarbete med vår fastighetsorganisation och verksamhet.
Uppföljningarna blir en viktig del inför garantibesiktningen där du är ansvarig. Du hanterar de garantiärenden som uppkommer under garantitiden och är kontaktperson mot entreprenörer, fastighetsägare och verksamhet. Du ansvarar för att garantibesiktningarna blir utförda enligt uppsatt process.
En viktig del i ditt uppdrag blir också att ansvara för en systematisk uppföljning och att arbeta med erfarenhetsåterföring. Du rapporterar tillbaka till berörda. Eventuella ändringar i rutiner, tekniska krav sker i samarbete med fastighetsägaren. Detta för att vi ska lära av våra erfarenheter och ständigt försöka bygga bättre och effektivare. I rollen ingår också att ansvara för och utveckla rutiner och arbetssätt samt att utreda och optimera hantering av garantier.

Tillsammans med alla medarbetare på fastighetsavdelningen ska du ha en helhetssyn som bidrar till att det gemensamma uppdraget fullföljs. Samarbete mellan enheterna på fastighetsavdelningen är en naturlig del av din vardag. Du rapporterar till din enhetschef.



Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara med och bidra till att skapa en organisation som kan möta förändringar, där medarbetares kunskap tillvaratas och kunden är i fokus. Du är en driven problemlösare som förstår vikten av kommunikation, tydlighet, goda relationer och bra samarbeten. Du känner dig bekväm med att hantera utmanade ärenden. Du är social och ser dig själv som ett naturligt stöd till dina kollegor.
• Relevant teknisk högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom området
• Flerårig erfarenhet inom bygg- och fastighetsbranschen
• Kunskap och erfarenhet inom entreprenadjuridik och projektledning är ett krav
• God förståelse för tekniska och ekonomiska samband.
• God förmåga att utrycka dig väl i tal och skrift samt mycket god datorvana.
• Erfarenhet av fastighetssystem
• Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation är meriterande
• Körkort B är ett krav.


ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1112627".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Kontakt
HR konsult
Jaroslava Nilsson
070-959 87 29

Jobbnummer
6546619

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen: