Gävle Skattekontor - skatteinformatör/skattehandläggare
Skatteverket / Ekonomijobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Gävle,
Tierp,
Söderhamn,
Östhammar,
Avesta eller i
hela Sverige -arbeta med extern information till företagare, privatpersoner, skolor och andra organisationer
Skatteverket arbetar för ett samhälle där alla vill göra rätt för sig. Det ska vara lätt för medborgare och företag att göra rätt från början. Våra skattekontor och servicekontor finns över hela landet.
Ditt nya jobb
innebär att du i huvudsak kommer att planera, genomföra och medverka vid externa informationsinsatser gällande skatteregler till företag, privatpersoner, organisationer, skolor m.m. Arbetet som informatör är omväxlande och serviceinriktat. Det blir många personliga möten med medborgarna och du kommer att möta människor med olika bakgrund och behov.
Arbetet har främst till syfte att förebygga att medborgarna gör fel -såväl avsiktliga som oavsiktliga. Som informatör har du en mycket viktig funktion i Skatteverkets verksamhet och får stora möjligheter att själv påverka arbetets innehåll vilket ställer höga krav på dig som person.
Under viss tid kommer du även att arbeta med handläggande arbetsuppgifter - i det arbetet ingår att utreda, att söka och ge information, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du arbetar via telefon, skriftväxling och genom personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.
Vi söker dig som
• har ett stort intresse av att förmedla kunskap och information
• har en mycket god pedagogisk förmåga
• är serviceinriktad, bygger förtroende och goda relationer
• är kreativ, drivande och anpassar dig till nya förutsättningar
• är självgående och trygg i dig själv
• hanterar krav och agerar lugnt och stabilt
• arbetar självständigt och samverkar
• utvecklar ditt arbete och din kompetens
Du har
• gärna 120p/180hp i ekonomi eller juridik
• minst två års aktuell arbetslivserfarenhet.
Det är meriterande med
• aktuell erfarenhet av arbete inom skatteområdet
• vana av att informera eller hålla presentationer inför grupper.
• flytande tal och skrift i andra språk utöver svenska och engelska
• akademiska poäng/kursmoment som är relevanta för arbetsuppgifterna.
Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Sista ansökningsdatum: 2011-01-11
Publiceringsdatum2010-12-30Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMaria Themnér, HR-konsult, 010-578 36 41
Carina Vilhelmsson, SACO, 010-576 24 31
Vivianne Andersson, ST, 010-573 16 80
Christian Gustafsson, sektionschef, 010-573 17 14
Anna Hansemon, sektionschef, 010-573 16 16
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 812025
Observera att sista ansökningsdag har passerat.