Frontservice biljettkassa/reception till Göteborgs Stadsteater
Göteborgs Stadsteater AB / Kassapersonalsjobb / Göteborg
2021-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Frontservice biljettkassa/reception till Göteborgs Stadsteater" (publicerad 2023-07-21) ⬅️
Visa alla kassapersonalsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stadsteater AB i Göteborg Göteborgs stadsteater är en av landets största dramatiska teatrar. Verksamheten bedrivs i teaterhuset vid Götaplatsen och vid Backa Teater på Lindholmen. Teatern är ett kommunalt bolag som ingår i koncernen Göteborgs Stadshus AB. Vårt mål är att erbjuda invånarna i Göteborgs Stad, Västra Götalandsregionen och övriga landet konstnärlig teater av hög kvalitet. Arbetet på teatern kännetecknas av ett nära samarbete över yrkesgränserna och med publiken i centrum.
Publiceringsdatum2021-04-20ArbetsuppgifterI den här rollen blir du teaterns ansikte utåt för besökare och personal.
Göteborgs Stadsteater välkomnar runt 100 000 besökare per år. Nu söker vi fyra personer som ska utgöra organisationen kring biljettkassa och reception när teaterhuset på Götaplatsen öppnar igen efter ombyggnaden.
I denna tjänst kommer din tid att fördelas mellan biljettkassan och receptionen, så du kommer att jobba både externt och internt i dina kontakter. God service i alla möten är A och O.
I biljettkassan spelar du en viktig roll för vår försäljning och du är den person som blir teaterns ansikte utåt för besökarna. Du är den som de kan vända sig till för att få information och svar på sina frågor per telefon, mejl och på plats. Utöver biljetter säljs bland annat teaterprogram och matpaket i våra restauranger.
I receptionen tar du emot teaterns personal och gäster. Du har hand om teaterns telefonväxel, svarar på mejl och hjälper besökare rätt.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Erfarenhet av arbete i kassa och reception
• Grundläggande datakunskap
• Erfarenhet av biljettförsäljning extra plus om du har erfarenhet av biljettsystemet Tix
• Kundfokus och erfarenhet av att bygga relationer
Det är också viktigt att du är:
• Van vid att samarbeta och arbeta i grupp
• Initiativtagande och självständig i hur du lägger upp ditt arbete
• Serviceinriktad, stresstålig och social
• Intresserad av kultur
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi vill välkomna dig till en engagerad arbetsplats med publiken i fokus. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett arbete med målsättningen att skapa och förmedla högkvalitativ teater som roar och engagerar, skapar debatt och eftertanke.
ÖVRIGT
Göteborgs Stadsteater vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt mångfald tillför verksamheten.
Då vi inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-08-01 Sysselsättningsgrad: 75%.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs Stadsteater AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1023620".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Stadsteater AB (org.nr 556016-7875)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Göteborgs Stadsteater
Jobbnummer 5704609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.