Förvaltningsjurist till Äldreförvaltningen

Stockholms kommun / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.



Nu söker vi en lösningsfokuserad förvaltningsjurist med erfarenhet av arbete inom offentlig sektor till vår administrativa avdelning.

Du kommer i huvudsak att arbeta brett inom rättsområdena: offentlighet och sekretess, socialtjänst, hälso- och sjukvård, allmän förvaltningsrätt, offentlig upphandling, avtalsrätt, kommunalrätt samt dataskydd.

Din roll

I din roll som förvaltningsjurist ingår bland annat att:

- ge stöd i juridiska och strategiska frågor inom upphandling och avtal
- medverka operativt vid upphandlingar
- utveckla och implementera rutiner kring upphandling, dataskydd och hantering av personuppgifter
- besvara remisser och delta i utredningsuppdrag.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- juristexamen
- flerårig dokumenterad erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i kommun, landsting eller vid statlig myndighet
- goda kunskaper i offentlighets- och sekretesslagen samt lagstiftningen om dataskydd
- goda kunskaper i socialtjänstlagstiftningen och hälso- och sjukvårdsrätten
- erfarenhet av upphandlingsrättsliga frågor.

Dina personliga egenskaper

Du har lätt för att sätta dig in i nya rättsområden och är bra på att hitta konstruktiva lösningar utifrån ditt uppdrag. Du är självgående och styr mot uppsatta mål. Du är en duktig pedagog och kan förklara juridiska frågor på ett enkelt och begripligt sätt. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Publiceringsdatum
2022-08-21

Om företaget
Inom äldreförvaltningen finns administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och Stockholms Trygghetsjour samt enheten för kommunikation, omvärld och beredskap. Vi är cirka 150 medarbetare som arbetar både strategiskt och operativt.

Administrativa avdelningen arbetar förvaltningsövergripande med att ge stöd till förvaltningsledning och verksamheten. Till avdelningens ansvar hör bland annat nämnd och registratur, ekonomi, redovisning och inköp, arbete med förvaltningens verksamhetsplanering och uppföljning, utredningar, juridiska frågor, HR-frågor, informationssäkerhet och dataskydd och utbildningsadministration inom ramen för äldreomsorgslyftet.

I slutet av året kommer vi att flytta till nyrenoverade lokaler vid Älvsjö station.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/5440".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Administrativa avdelningen

Kontakt
Kicki Elofsson, administrativ chef
08-50836209

Jobbnummer
6902958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: