Förvaltningsansvarig Telefoni Affärsstöd - Stockholm

Skanska / Övriga jobb / Stockholm
2016-09-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Förvaltningsansvarig Telefoni Affärsstöd - Stockholm" (publicerad 2016-10-14) ⬅️


Visa alla övriga jobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skanska i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Vaxholm eller i hela Sverige

Förvaltningsansvarig Telefoni Affärsstöd - Stockholm
Telebeställning är en central funktion på Skanska som hanterar inkomna beställningar och förändringar av telefonabonnemang och tilläggstjänster, telematikabonnemang samt hanterar begärda förändringar av telefonnummer på One Skanska.
Funktionen förvaltar dagens telefonilösning och vi ansvarar också för att upprätthålla avtalet vi har med operatör och leverantör av växel och abonnemangstjänster. 
Då nuvarande förvaltningsansvarig går på föräldraledighet i januari 2017, söker vi nu hennes ersättare under perioden november 2016 - januari 2018.
Dina utmaningar och ditt fokus
Som förvaltningsledare (Business Solution Manager) för Telekommunikationslösningar på Skanska i Sverige ansvarar du för att leda förvaltningsarbetet i samråd med intern IT-organisation och externa leverantörer.
Tjänster som ligger inom förvaltningsområdet är i huvudsak växel och kommunikationstjänster, Contact center och terminaler (hårdvara). I rollen ingår att säkerställa att överenskomna leveransnivåer efterlevs, du ändringsplanerar och budgeterar.
Utöver detta så ger du råd och stöd till verksamheten och säkerställer att uppsatta mål drivs kostnads- och verksamhetseffektivt.
I ansvaret ingår även växeln tillsammans med telefonikoordinator på Affärsstöd, teamledare för växeln och 4 telefonister. Växeln sitter på vårt fina huvudkontor i Stockholm. Vi förmedlar ca 45 000 samtal per månad och har ca 10 000 anknytningar att hålla reda på.
Vem är du och vad du har gjort
Du som kommer lyckas i rollen som Förvaltningsansvarig hos oss kan konsten att samarbeta, älskar struktur och ordning samt har en välutvecklad social kompetens. Noggrannhet och skicklighet genomsyrar ditt sätt att arbeta och du har i alla lägen översikt och koll på detaljerna. Du är självgående och är van att strukturera ditt eget arbete och driva egna frågor.
Att lösa problem och hitta nya vägar är en av dina styrkor och du försöker gärna tänka i nya banor. Du är van att driva projekt och du förstår komplexiteten i att arbeta med många kontaktytor och uppdragsgivare, vilket du har erfarenhet av och trivs med.
Vi ser att du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet. Du bör ha erfarenhet av att arbeta självständigt i projekt och med telefonilösningar. Har du arbetat som projektledare/förvaltningsledare i en större organisation är det meriterande.
Ansök idag - vi rekryterar löpande
Skicka din ansökan med CV och personligt brev via länken nedan. För att garantera en säker och rättvis rekryteringsprocess tar vi inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Har du några frågor? Kontakta Anna Olsson, Chef Affärsstöd Helpdesk, Kundsupport 010-449 41 74 eller Linda Germundsson, Förvaltningsansvarig Telefoni, 010- 448 00 87.
Ansök idag eller senast 2016-09-18.
Välkommen till Skanska!

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME CONTRACT

Publiceringsdatum
2016-09-02

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Ange följande referens när du ansöker: 30000006Z
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Not Specified

Företag
Skanska

Adress
Skanska
Not Specified
11274 Stockholm

Kontorsadress
Not Specified

Jobbnummer
3026404

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skanska

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skanska: