Förvaltningsadministratör/registrator till omsorgsförvaltningen
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.
Vi söker dig som med stort engagemang vill arbeta med och utveckla vår förvaltningsadministration. Vår målsättning är en god kvalitet och service för våra medborgare och kunder.
Din arbetsplats blir Planeringsenheten, vi är ett engagerat gäng där var och en har sin specialistkompetens och arbetar övergripande mot förvaltningens verksamheter. Du har ett nära samarbete med nämndsekreterare.
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2024-08-09ArbetsuppgifterDu kommer att vara huvudregistrator för förvaltningens handlingar och ansvara för ärende- och dokumenthantering, posthantering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar. I arbetet ingår även att ordna och underhålla förvaltningens arkiv och tillsammans med arkivsamordnare utarbeta rutiner för arkivering utifrån gällande lagstiftning.
I din roll stöttar du verksamheterna i frågor som rör allmänna handlingar och ärende- och dokumenthantering. I tjänsten ingår att genomföra utbildningar i ärendehanteringssystemet Evolution samt att delta i kommunövergripande arbetsgrupper inom ansvarsområdet. I arbetsuppgifterna ingår också administrativ hantering av medborgarärenden och synpunkter som kommer in till förvaltningen samt att sammanställa statistik gällande detta.
Du kommer att vara sekreterare i Kommunala rådet för funktionsnedsatta (KRF) och Kommunala pensionärsrådet (KPR) inklusive hantering av arvoden. Administrativ hantering av föreningsbidrag och fondansökningar ingår i uppdraget.
Du kommer att ha ett nära samarbete med vår nämndsekreterare.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant 3-årig gymnasieutbildning. Du ska ha flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från politiskt styrd organisation. Vidare har du erfarenhet av arbete med diarieföring och av att hantera offentliga och allmänna handlingar samt kunskap om lagar och avtal inom området, t.ex. Kommunalrätt, Offentlighet och sekretess, Förvaltningsrätt. Har du högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom området är det meriterande liksom erfarenhet från offentlig verksamhet och av arkivarbete.
Arbetet kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god datorkunskap och vana att arbeta i Officepaketet. Erfarenhet av arbete i ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna ärendehanteringssystemet Evolution är meriterande.
För att lyckas i rollen är du noggrann, flexibel i ditt arbetssätt, har känsla för service och en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Du har förmåga att arbeta självständigt och kan strukturera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt mot givna tidsramar. Vidare ska du kunna ta initiativ och skapa engagemang för administrativa processer.
ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken
https://zero.comaround.com/sv-se/. Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2024-127".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Arbetsplats Kristianstad kommun, OMS Stab
Kontakt Planeringschef
Ingrid Magnusson
044-13 68 76 Jobbnummer 8831455
Observera att sista ansökningsdag har passerat.