Försäkringsutredare inom internationell vård i Falun

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
2021-11-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsutredare inom internationell vård i Falun" (publicerad 2024-03-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Falun, Borlänge, Ovanåker, Norberg, Sandviken eller i hela Sverige

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra medborgare så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger de försäkrade förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och fattar därefter beslut. Varje individ har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. En ny enhet inom internationell vård ska startas upp i Falun, vill du vara en del av den resan?

Som försäkringsutredare med inriktning Internationell vård stödjer du människor att tillvarata sina rättigheter och fullgöra sina skyldigheter gällande förhandsbesked/förhandstillstånd för vård i andra EU/EES länder eller länder som Sverige har konventioner. Som utredare ska du inhämta och ge relevant information till individerna som ansöker om förhandsbesked/förhandstillstånd eller ansöker om vårdkostnader i efterhand för vård de fått utanför Sverige. Utredning och komplettering kan även ske i kontakt med svenska regioner, andra länders förbindelseorgan och övriga aktörer såsom läkare och vårdgivare. Vårdsystemen och den nationella lagstiftningen i de olika länderna skiljer sig mycket åt från varandra. Som försäkringsutredare ingår du i ett team som planerar och fördelar arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av era erfarenheter. I arbetet ingår att hantera telefonsamtal och e-post, du kommer även möta andra språk i både tal och skrift.

Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team för att nå gemensamma mål
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du

• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper i ytterligare ett språk förutom svenska och engelska

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2021-11-19

Övrig information
Ett flertal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Kontakt
Chef: Emil Danielsson, 010-112 07 81 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Ottilia Rasimus, 010-112 24 09 eller Catrin Idre, 010-116 33 71 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Kristina Varenblad Nordin, 010-112 05 52 eller Peter Karlsson, 010-112 58 45 Saco-S: Camilla Leveau, 010-111 50 13 eller Matti Norrby, 010-111 84 76 och Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 10 december 2021.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
6121091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: