Företag i Täby söker ansvarig till sin kundreskontra
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
Till vår kund i Täby söker vi nu omgående en erfaren person inom kundreskontran till ett längre uppdrag på minst 1 år.
Publiceringsdatum2013-08-16ArbetsuppgifterDu ansvarar för det dagliga arbetet med kundreskontra och kredithantering. Du kommer även att ansvara för momsrapportering samt periodisk sammanställning till skatteverket. Vid månadsboksluten kommer du även sammanställa koncernrapportering av Intergroup transaktioner (fordringar och intäkter).
Utmaningar finns i att förbättra processer för att arbeta på ett så effektivt sätt som möjligt. Det är en utåtriktad roll i den mån att det är mycket kontakter såväl internt som externt.
ProfilDu har någon form av ekonomisk utbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Vi tror att du har arbetat med hela kundreskontran flödet i minst 5 år och har gedigen kunskap om kundreskontran och kredithantering. Mycket god datavana ser vi som en självklarhet, från såväl Officepaketet som finansiella affärssystem. Du talar och skriver svenska och känner dig trygg i engelska då kontakter med kunder kan förekomma.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som har stark initiativkraft, är självständig, noggrann och slutför dina uppgifter med stort engagemang. Du tycker om att arbeta på detaljnivå och har sinne för siffror samtidigt som du har god förmåga att behålla helhetssynen, prioritera, analysera samt skapa ordning. Van att arbeta i enlighet med uppsatta tidplaner samt trivs med att jobba såväl brett som högt som lågt. Då arbetet innebär mycket kundkontakter är det viktigt att du har stor personlig mognad och en hög känsla för service och trivs med att ha både interna och externa kunder samt att du är en service- och lösningsinriktad person.
Övrig information
Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Bergsman på på telefon 08 - 407 55 55
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Bergsman +46 08-4075555
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
Jobbnummer 1627299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.