För Carmentas räkning söker vi nu en HR- och löneadministratör.

Poolia Göteborg AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta i ett väletablerat företag med teknologiska lösningar i framkant som räddar liv. I över 30 år har vi utvecklat den teknik som driver företaget framåt. Förutom en roll som ger dig ett stort inflytande på den dagliga verksamheten kommer du att få arbeta i ett företag fullt med framåtanda, energi och hög kompetens. Vi sitter i fräscha lokaler mitt i centrala Göteborg, nära Centralstationen.

Har du erfarenhet av att arbeta med HR- och löneadministration? Är du en person som trivs med att arbeta i en bred roll där du får vara engagerad i den operativa verksamheten? Har du dessutom erfarenhet av rekrytering, fackliga ärenden, anställningsavtal, då har vi rollen för dig!

Vi söker nu en medarbetare för en kombinerad tjänst som kommer att ansvara för löner samt HR- relaterade frågor. Du är en god administratör som tycker om att ha många bollar i luften. Du kommer att hantera både personalfrågor och löneprocessadministration. Tjänsten är perfekt till dig som vill in på marknaden i en internationell miljö och vill vidareutvecklas inom området lön och HR.

Publiceringsdatum
2018-04-27

Arbetsuppgifter
Du kommer att driva hela löneprocessen, vilket innebär allt från inhämtning av underlag till löneberedning, tidsrapportering, bokföring samt löneutbetalning. I ditt ansvarsområde ligger också att ta fram och rapportera statistik av personal - och lönerelaterade uppgifter samt hantera företagets reseräkningar. Du arbetar brett med alla HR-processer och är med och utvecklar, implementerar och följer upp HR-arbetet i verksamheten. Arbetsuppgifter varierar mellan det dagliga operativa och det mer långsiktiga. I tjänsten ingår det att ge support och ansvara för att ge ut rätt information till medarbetare och chefer. Detta är en bred roll där ena dagen inte är den andre lik.
I tjänsten finns det utrymme för formbarhet och du som medarbetare arbetar med frihet under ansvar.

Dina arbetsuppgifter
• Rekrytering, söka kandidater, annonser
• Anställningsavtal
• Personalhandbok
• Lönekartläggning m m
• Kollektivavtalsfrågor
• Löneadministration
• Reseräkningar
• Pensionsadministration

Profil
Våra förväntningar på dig som söker är att du känner dig bekväm med att driva och utveckla lönearbetet samt att du har ett proaktivt arbetssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lönearbete samt har en eftergymnasial utbildning med inriktning Lön eller HR. Vidare behöver du ha erfarenhet av att arbeta med minst ett lönesystem tidigare. Har du erfarenhet att arbeta i Hogia Lön är det meriterande, men inget krav. Du måste vara flytande i engelska då bolaget är internationellt och du kommer att ha mycket kontakt med kollegor samt ledningen som sitter utspritt i olika länder. Goda kunskaper i Officepaketet. Tekniska färdigheter i Microsoft Office - Outlook, Word, Excel och PowerPoint ser vi som en självklarhet. Du är van att arbeta mot verksamhetens gemensamma mål. Vi ser att du är en konsultativ person som är van att fungera som ett kvalificerat stöd mot chefer och övriga medarbetare i operativa personalfrågor.

Du kommer att ingå i ett team där alla hjälps åt och jobbar över gränserna. Som person ser vi att du är strukturerad och analytiskt lagd samt har drivet att ta dig an nya utmaningar. Du har även en förmåga att väga noggrannheten gentemot effektiviteten och förstår vikten av att säkerställa en hög kvalitet på ditt arbete samtidigt som du inte fastnar i detaljer. Vi är ett växande företag där det för rätt person finns stora möjligheter att utvecklas.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i centrala Göteborg.
Om Carmenta
Carmenta är ett växande mjukvaruföretag som utvecklar informationsteknik för verksamhetskritiska system i en internationell miljö. Våra produkter och lösningar används till exempel i avancerade ledningssystem för försvar och blåljusmyndigheter samt i offentliga webbportaler där det ställs stora krav på prestanda och pålitlighet. Vi är ett 90-tal anställda på Carmenta med kontor i Göteborg (HQ), Stockholm, Frankrike, Tyskland och Spanien.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 50213
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Göteborg AB

Adress
Poolia Göteborg AB
Kungsgatan 42
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 42

Jobbnummer
4112674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Göteborg AB: