Folkhälsoutvecklare till folkhälsoteamet, Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Fem kommuner i Sydnärke samverkar utifrån en folkhälsoöverenskommelse med Region Örebro län. Sedan 2013 finns ett folkhälsoteam med uppdrag att stödja, samordna och utveckla det lokala folkhälsoarbetet. Folkhälsoteamet är lokaliserat i Lekeberg, men arbetsområdet omfattar hela södra Örebro län.


Publiceringsdatum
2018-12-17

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett omväxlande, utvecklande och fritt arbete, med stöd av likasinnade kollegor, där du har möjlighet att påverka och se dina förslag bli verklighet? Då är det här jobbet för dig!

Folkhälsoteamets huvuduppdrag är att fungera som kunskaps- och metodstöd till kommunernas verksamheter. I teamets arbetsuppgifter ingår att öka den folkhälsovetenskapliga kompetensen i kommunerna, samordna folkhälsointerventioner samt underlätta samverkan mellan olika aktörer. Arbetet fokuseras på målgrupperna barn och unga, äldre samt utsatta grupper.

Under 2019 finns möjligheten att resursförstärka teamet med ytterligare en tjänst, vilket gör att vi nu söker dig med kompetens främst kring barn och unga såsom föräldraskapsstöd och hälsofrämjande skolutveckling samt ANDT-preventivt arbete. Folkhälsoteamet arbetar även med områden som epidemiologisk uppföljning, delaktighet och inflytande samt integrationsfrågor. Arbetsområden kan tillkomma och/eller omfördelas mellan teamets medlemmar utifrån behov, kvalifikationer och erfarenhet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• akademisk examen inom folkhälsovetenskap
• B-körkort med tillgång till egen bil
• goda kunskaper inom datoranvändning anpassat till arbetets karaktär och kan hantera Word, Excel och PowerPoint

Det är meriterande om du har:
• dokumenterad erfarenhet av folkhälsoarbete
• erfarenhet av att driva utvecklingsarbete och implementera nya metoder i samarbete med andra
• arbetat inom en politiskt styrd organisation och drivit egna projekt

Som person är du drivande, självständig och bekväm med att tala inför grupp.
Vidare har du mycket god förmåga att dokumentera och förmedla kunskap muntligt och skriftligt på ett pedagogiskt sätt.

Vi ser att du har en god förmåga att etablera och upprätthålla externa och interna kontakter samt driva flera parallella spår.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Intervjuer kan komma att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: Tidsbegränsat till 2019-12-31 med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: A837407
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bea Scherp bea.scherp@lekeberg.se 0585-489 52

Företag
Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Personalavdelningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4513611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen: