Folkbokföringshandläggare, Luleå

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Luleå, Haparanda, Skellefteå, Gällivare, Lycksele eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter som handläggare inom folkbokföring
innebär att du i huvudsak arbetar med utredningar, men även löpande ärendehandläggning ingår i viss mån. I den löpande ärendehanteringen registrerar du, genomför enklare utredningar och beslutar i olika typer av flyttningsärenden. Arbetet med utredningar innebär fördjupade kontroller i flyttningsärenden för vuxna och/eller barn. Arbetet innebär många kontakter med medborgare och myndigheter, såväl skriftligen som per telefon.

I dag arbetar drygt 40 medarbetare med folkbokföring på Skatteverket i Luleå, fördelat på två sektioner. Vi har ett teambaserat arbetssätt, vilket innebär att du arbetar nära och tillsammans med kollegorna.

Rätt folkbokföring är en förutsättning för att samhället ska fungera. Områden som skatt, samhällsplanering, bidragssystem, rösträtt och postgång är till stor del beroende av uppgifter från folkbokföringen. I arbetet med att hålla ett korrekt folkbokföringsregister ingår flyttningsärenden som en spännande och samhällsviktig uppgift.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom juridik/rättsvetenskap eller samhällsvetenskap, alternativt några års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete inom Skatteverket eller annan myndighet
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska
• kan planera, prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo
• har god analytisk förmåga och kan göra självständiga bedömningar
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är öppen för förändringar och nya förutsättningar
• har ett serviceinriktat och kundorienterat förhållningssätt
• har empatisk förmåga, är lyhörd samt visar intresse och engagemang
• har god datorvana.

Det är meriterande om du
erfarenhet av löpande ärendehandläggning inom Skatteverket eller annan myndighet eller ytterligare språkkunskaper än svenska och engelska, exempelvis arabiska.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-08-13

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Nordlund, sektionschef 010-573 87 08
Anders Hendel, HR-konsult 010-574 86 79
Angelika Lövström, facklig kontaktperson ST 010-576 09 35
Anna Sjöström, facklig kontaktperson Saco 010-577 95 41

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket
171 94 Solna
17194 Luleå

Kontorsadress
Skatteverket
171 94 Solna

Jobbnummer
4284820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: