Folkbokföringshandläggare, Luleå

Skatteverket / Ekonomijobb / Luleå
2017-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Luleå" (publicerad 2018-08-13) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Luleå, Haparanda, Skellefteå, Gällivare, Lycksele eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär att du främst arbetar med löpande ärendehantering. Du registrerar, genomför enklare utredningar och beslutar i olika flyttningsärenden som flyttkontroll, utvandringar och särskilda postadresser. Arbetet innebär många kontakter med medborgare och myndigheter, såväl skriftligen som per telefon.

I dag arbetar ca 20 medarbetare på folkbokföringssektionen i Luleå, men vi är inne i en omorganisation och bildar ytterligare en sektion. Vi har ett teambaserat arbetssätt, vilket innebär att du arbetar nära och tillsammans med kollegorna.

Rätt folkbokföring är en förutsättning för att samhället ska fungera vad gäller bland annat skatt, samhällsplanering, bidragssystem, rösträtt och postgång. I arbetet med att hålla ett korrekt folkbokföringsregister ingår flyttningsärenden som en spännande och samhällsviktig uppgift.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad gymnasieutbildning
• har aktuell arbetslivserfarenhet av löpande administrativt arbete, t ex vid en myndighet, kommun eller annan lämplig erfarenhetsbakgrund
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska
• kan planera, prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo
• har god analytisk förmåga och kan göra självständiga bedömningar
• har mycket god förmåga att samarbeta
• har servicekänsla och inger förtroende
• har god datorvana

Det är meriterande om du har ytterligare språkkunskaper, exempelvis arabiska.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-02-06

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Nordlund, chef 010-573 87 08
Mirjana Daneskär, hr-konsult 010-572 38 15
Anna-Maria Andersson, facklig kontaktperson ST 010-579 97 78
Anna Rondahl, facklig kontaktperson Saco 010-573 17 58

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
Korta gatan 10
17194 Solna

Kontorsadress
Personalenheten
Korta gatan 10

Jobbnummer
3301857

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: