Folkbokföringshandläggare, Karlstad

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
2014-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Karlstad" (publicerad 2018-03-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Karlstad, Åmål, Mariestad, Örebro, Lidköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Vi söker nu ett antal folkbokföringshandläggare till tillsvidaretjänster med start i januari 2015.

Dina arbetsuppgifter som kvalificerad folkbokföringshandläggare innebär att du ska utreda, analysera och besluta i ärenden gällande invandring till Sverige. Arbetet innehåller även bedömning av utländska handlingar och kunskap om andra länders lagstiftning och seder. Du kommer att möta människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

På folkbokföringssektionen i Karlstad är vi cirka 22 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom beteendevetenskap, samhällsvetenskap eller juridik och/eller har en flerårig erfarenhet av att tidigare arbetat med handläggning och beslutsfattande.
• har aktuell erfarenhet av liknande arbete
• har god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i tal och skrift
• har god förmåga att planera, strukturera och organisera ditt arbete
• stimuleras av att hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo
• har god beslutsförmåga
• har analytisk förmåga
• har förmåga att stödja och samverka och har mycket god samarbetsförmåga
• har ett bra bemötande och servicekänsla.
• har förmågan att med egna initiativ och åtgärder arbeta för ökad mångfald och jämställdhet på arbetsplatsen.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av ett liknande arbete inom offentlig förvaltning. Det är även meriterande om du har aktuell erfarenhet från andra närliggande juridiska arbetsuppgifter och har goda språkkunskaper i ett eller flera språk.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Publiceringsdatum
2014-11-12

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan Sandström, Sektionschef 010-573 19 05
Sherly Bergdahl, facklig kontaktperson Saco 010-572 34 78
Nils-Owe Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-573 19 23
Jonas  Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Fredsgatan 4
65189 Karlstad

Kontorsadress
Fredsgatan 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2065365

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: