Flerspråkiga Kundservicemedarbetare sökes

Ikea Svenska Försäljnings AB / Butikssäljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ikea Svenska Försäljnings AB i Helsingborg, Malmö, Älmhult, Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

IKEA är ett värdebaserat företag som erbjuder stora möjligheter att utvecklas inom organisationen, både nationellt och globalt. Vi tror på inkludering, mångfald och att skapa plats för alla i en öppen miljö.
Vi förstår betydelsen av livsbalans och hållbarhet och vi fokuserar på att skapa en bättre vardag för de många människorna.

Vi har börjat vår resa småskaligt i Helsingborg med endast tre team, ca: 40 medarbetare och tre Team Leaders. I takt med att nu fler och fler kunder väljer att kontakta oss via våra digitala kanaler, så har behovet av nya medarbetare ökat. Vi kommer behöva bygga ut befintliga team samt skapa nya på sikt. Då våra kunder efterfrågar flerspråkighet bland våra medarbetare så har vi just nu ett fokus på detta. Vad gäller denna rekrytering så söker vi enbart efter kandidater med följande språkkombination - arabiska, engelska och svenska.

Om dig
För att trivas på IKEA tror vi att du delar våra värderingar. Detta innebär att du är en person som trivs i en föränderlig miljö och gillar att ge och ta ansvar. Du trivs att arbeta tillsammans med dina kollegor men också att arbeta individuellt mot uppsatta mål och KPI: er. Eftersom att du kommer att få kundsamtal på både engelska och svenska ser vi att du har mycket goda kunskaper i dem båda språken, i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vi värdesätter din personlighet och strävar ständigt efter mångfald i vår verksamhet. Du motiveras av att arbeta med kundsupport och vill varje dag göra ditt bästa för att överträffa våra kunders förväntningar!

Då vi nyligen öppnat ett helt nytt kontor kommer det innebära kontinuerliga förändringar i samband med att verksamheten byggs upp och växer. Som person ser vi därför att du är flexibel och anpassningsbar. Du har god insikt i IKEA-kulturen och drivs av att vi gör det tillsammans.

Om jobbet
Som anställd hos oss stöttar du kunden i sin köpprocess och fungerar även som kundens kontakt ut till våra varuhus i Sverige. Du möter våra kunder varje dag via telefon, mail, chatt och sociala medier. Vi söker nu medarbetare till två team i Helsingborg, ett After Sales-team och ett Kundservice-team.

After Sales är vår avdelning som arbetar för att våra kunder ska känna sig trygga i reklamationsprocessen och att få hjälp med frågor som rör deras produkter i efterköps-fasen. Avdelningens uppdrag är att hantera reklamationer kopplat till hela IKEAs sortiment, men även mer specifika reklamationer gällande vitvaror, personliga bänkskivor samt skada på person och egendom. Uppdraget består också av att supportera Sverige varuhus i mer komplexa reklamationsärenden.

Kundservice är vår avdelning som arbetar för att ge våra kunder ett personligt och bra bemötande och att varje dag överträffa kundens förväntningar genom en fantastisk service. För att våra kunder ska känna sig trygga i sin köpprocess svarar kundservice på frågor om sortiment och montering samt ger information om våra varuhus.

Om arbetsuppgifterna
För att lyckas i ditt arbete som CSC generalist behöver du vara naturligt serviceinriktad och ha lätt för att lära dig nya saker. Du har god förståelse för våra olika system och dokumenterar kundinformation på ett tillförlitligt sätt.
En förutsättning för arbetet är att ha goda datorkunskaper och med lätthet kunna navigera i våra system samtidigt som du talar med våra kunder. Att hela tiden aktivt söka efter ny information för att utveckla din egen kunskap och samtidigt vara uppdaterad på de senaste nyheterna är också en viktig del i arbete.

Tjänsterna är tillsvidare på heltid med placering i Helsingborg. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vill du vara med på denna resa tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Eftersom vi söker medarbetare till både After sales och Kundservice ber vi dig att specificera om du har intresse till ett specifikt team.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist på IKEA Service Office Helsingborg, Kristofer Rönström, kristofer.ronstrom@ikea.com Vid frågor som berör rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Service Center +46 (0) 476- 587500, så hjälper de dig.

Sista ansökningsdag är den 2018-10-14. Vänligen respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail.

Välkommen med din ansökan!

I mars 2018 öppnade Customer Support Centre (CSC) upp dörrarna till sitt nya kontor i Helsingborg, med endast sju minuters promenad från Knutpunkten. CSC finns sedan tidigare i Älmhult med ca 400 medarbetare som möter upp Sveriges kunder och varuhus med service och information kring heminredning. Detta gör vi i flertalet kanaler så som telefon, chat, mail och sociala medier. Med vårt nya kontor skapas nu en långsiktig möjlighet för oss att växa och att möta framtidens kunder där de vill bli mötta. Vill du vara en del av denna resa och möta morgondagens kunder här på IKEA CSC?

Varaktighet, arbetstid
Heltid enligt schema

Publiceringsdatum
2018-10-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14

Företag
IKEA Svenska Försäljnings AB

Adress
IKEA Svenska Försäljnings AB
25225 HELSINGBORG

Jobbnummer
4377612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ikea Svenska Försäljnings AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ikea Svenska Försäljnings AB: