First line support till servicedesk på IT-företag
Uniflex Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uniflex Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal. Vi finns på drygt 50 orter i hela Sverige och har över 5000 anställda. Uniflex har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat.
Som anställd hos Uniflex knyter du värdefulla kontakter och får bred erfarenhet av arbetslivet. Uniflex kan också vara början på en karriär hos någon av våra kunder. Uniflex ser sin personal som sin viktigaste tillgång och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och andra förmåner till våra anställda.
Publiceringsdatum2014-10-02Beskrivning av jobbetFirst line support/ teknisk support till servicedesk på IT-företag. Företaget är ett av Sveriges starkaste och mest heltäckande systemintegratörer. Det är en lokal aktör med 300 medarbetare som är placerade på åtta kontor runt om i Sverige.
First line primära ansvar är att bevaka att alla kanaler för inkommande ärenden är tomma, användare ska få svar så fort som möjligt och få respons att ärendet är mottaget.
Övrigt ansvar;
• Registrera alla ärenden i ärendesystem
• Fastställa om ärendet är en RCF, incident eller annan kategori
• Genomföra inledande felavhjälpning och försöka lösa ärendet
• Dokumentera ärendet och ev. lösning
• Deligera ärendet vidare enligt upprättad process
• Informera användarna om status i ärenden
Vid incidenter som inte kan lösas direkt, förmedlas incidenten eller ärendena vidare till"Second eller third Line Support"
Krav;
• Erfarenhet av att ge teknisk support på Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows Vista eller Windows 7
• Skall kunna avhjälpa fel och/ eller ge en felanalys för applikationer.
• Skall kunna omvandla tekniska lösningar till vardagligt språk i tal och skrift.
• Ska kunna flyttande Svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom ITIL baserad ärendehanteringssystem
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom nätverk (E.g Cisco CCNA)
• Erfarenhet/Kurs/ Certifiering inom MAC
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom CITRIX
Dina personliga egenskaperDen vi söker brinner för att ge god service och tycker om att förmedla sina tekniska kunskaper på ett pedagogiskt sätt till användare. Vara van att ha många bollar i luften och kunna prioritera. Ha kunskap inom ITIL, kunna jobba på egen hand men även fungera i en mindre grupp. All kontakt med kund sker via telefon, mail samt på plats varför det är av stor vikt att man besitter god social förmåga.
Om detta låter som något för dig så skicka in din ansökan redan idag på
www.uniflex.se . Urval och intervjuer pågår löpande och tillsättning är enligt överenskommelse.
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-13
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 14876
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEdvard Sjöberg
FöretagUniflex Sverige AB
AdressUniflex Sverige AB
Box 7014
12107 Stockholm-Globen
KontorsadressBox 7014, Stockholm-Globen
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2017653
Observera att sista ansökningsdag har passerat.