First line support inom nätverk / teknisk support / helpdesk

Bravura / Supportteknikerjobb / Uppsala
2018-03-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "First line support inom nätverk / teknisk support / helpdesk" (publicerad 2018-10-01) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-03-12

Företaget
IP-Only är ett snabbväxande telekombolag som på några få år har vuxit från 65 anställda till att idag vara ca 800 totalt i koncernen. De växer både organiskt och genom uppköp av andra företag.
De bygger ett eget och öppet fibernät över hela sverige och levererar allt från fiberanslutning till privatpersoner till stora driftlösningar för företag med stora kapacitets- och säkerhetskrav.

Som first line support sitter du på företagets kontor i Uppsala intill stationen. Arbetstiderna varierar mellan 07.00-21.00 vilket innebär att du ibland kan komma att jobba kvällstid.


Dina arbetsuppgifter
Som helpdesktekniker jobbar du med tekniska ärenden från både privatkunder och mer kapacitetskrävande företagskunder. Samtalen kan gälla bland annat hostingfrågor, felsökning av nät, konfigureringar eller olika komplexa nätverksfrågor. Vissa ärenden löser du på egen hand snabbt och vissa ärenden är mer omfattande och kräver mer djupgående felsökningsarbete. Du ingår i ett team av erfarna tekniker som alla hjälps åt för att lösa varje ärende. Du tar även emot ärenden från kundtjänsten som eskalerar större tekniska frågor till denna helpdesk, och du kan i vissa ärenden eskalera frågor till NOC.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom teknik
• Erfarenhet av teknisk support / first line
• Goda kunskaper om nätverk
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska

För att lyckas i denna roll tror vi att du är positiv, samarbetsvillig och nyfiken att lära dig mer om teknik/nätverk. Du är bra på att uttrycka dig i såväl tal som skrift och har lätt för att kommunicera med olika sorters människor. Du tar tag i det arbete som måste utföras och gör det med en positiv attityd.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caleb Musie caleb.musie@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0380

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4013940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: