Finsktalande innesäljare/ordermottagare sökes

Adecco, Office & HR, Stockholm / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Är du en finsktalande innesäljare/ordermottagare?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Nu söker vi en finsktalande innesäljare/ordermottagare till ett elektronik företag i Solna.

Publiceringsdatum
2010-08-19

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med försäljning mot kunder på den finska marknaden, vilket är tillverkare, legotillverkare och konstruktörer inom elektronik. Du erbjuds varierande arbetsuppgifter och kommer att ha mycket kundkontakt, via telefon/mail/fax. I huvudsak arbetar du med att kontakta och bearbeta befintliga kunder, ta emot beställningar och koordinera leveranser. Tjänsten innebär även bearbetning av nya kunder via telefon samt att agera säljsupport för utsäljarna i Finland. Rollen är självgående men du kommer även ha ett nära samarbete med övriga medarbetare på hos kunden, samt utsäljarna och produktcheferna i Finland.
Vem söker vi?
Du som söker tjänsten bör ha tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning som innesäljare och/eller säljsupport från elektronikbranschen. Det är meriterande om du har erfarenhet från den finska elektronikbranschen. Då du kommer att arbeta mot den finska marknaden är det viktigt att du kan behärska finska, engelska och svenska flytande i både tal och skrift, samt att du har arbetat med JD Edwards Oracle eller SAP, Officepaketet tidigare och har en allmän god datavana.
Dina personliga
egenskaper är viktiga och vi värdesätter att du är driven, serviceminded och har ett positivt, utåtriktat och kommunikativt sätt. Du är självgående och har en god samarbetsförmåga. Du är stresstålig och trivs att periodvis arbeta i ett högt tempo. Du drivs och engageras av att få arbeta i en säljinriktad roll.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
För frågor kring tjänsten kan du kontakta konsultchefen Malin Bäckstrand
på 08- 598 986 45, för frågor gällande själva rekryteringen kan du kontakta Alicia Lindström på mobil nr 0736 847 785

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-10
Ange följande referens när du ansöker: 181/74731
Ansökan kan skickas till e-postadress: alicia.lindstrom@adecco.se

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
712922

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: