Finsktalande Consumer Care Advisor!

Michelin Nordic AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Michelin Nordic AB i Stockholm, Jönköping, Kalmar, Sundsvall, Kungälv eller i hela Sverige

Michelin söker nu en ny medarbetare som ska arbeta med Consumer Care mot Finland och Sverige. I denna roll kommer du tillsammans med din kollega att ha direktkontakt med våra kunder och konsumenter för att ge information, svara på frågor och ge råd samt hantera reklamationer. Det kommer vara du som ansvarar för att upprätthålla en bra relation med våra konsumenter!
Denna roll är en del av vår kundtjänst, men du kommer även att arbeta mycket tätt med vår marknadsavdelning och stötta dem i vissa aktiviteter.

I ditt dagliga arbete kommer följande ingå;
• Hantering av inkommande förfrågningar via telefon, mail och fax, framförallt handlar detta om tekniska reklamationer
• Kontakta konsumenter i anslutning till marknadsföringskampanjer och produktåterkallningar
• Snabbt göra en första analys av kundens/konsumentens problem, sedan bygga en personlig lösning, föreslå denna till konsumenten och få den accepterad.
• Koordinera och följa upp med andra berörda avdelningar på Michelin så kundens problem blir löst (exempelvis ekonomi-, logistik- och marknadsavdelningen)
• Regelbundet hålla kontakt med konsumenten tills dennes problem är löst

Vi söker dig som är flytande i både finska och svenska, samt har en god kunskap i engelska. Vi ser gärna att du har förståelse för norska och danska då du kommer att hantera mail även på dessa språk.
För att trivas på Michelin och i denna roll tror vi att du har ett tekniskt intresse samt ett bilintresse då du i första hand kommer jobba med våra personbilsdäck. Du kommer att arbeta med tekniska frågor som skador på däck, hjulinställningar och lufttryck vilket kräver en förståelse för både däck och bilar.

Det är viktigt att du trivs med att ge bra service och vi ser gärna att du har tidigare vana av ett arbete som innefattar kundservice, problemlösning och kontakt med slutkonsumenter.
Låter detta intressant ber vi dig att snarast gå in på denna länk http://online.michelin.se/recruitment/ och ladda upp CV samt personligtbrev i samma dokument. Sista ansökningsdag är den 25/1.

Om du har några frågor om denna tjänst, vänligen kontakta rekryterare Susanne Ljung på 08-709 09 33

På Michelin lever vi efter våra värderingar; respekt för kunder, människor, våra aktieägare, miljön och för fakta. Michelin är en global organisation och vi arbetar ständigt för att utveckla vår personal. Som ett led i detta blir anställda hos Michelin Nordic automatisk inskrivna i vår nordiska akademi, som aktivt utbildar vår personal inom olika områden och utvecklar dem i sitt arbete i dag och förbereder dem för en framtida karriär inom Michelin gruppen!
Michelins mission är att är att bidra till en hållbar mobilitetsutveckling för varor och människor genom tillverkning av däck för alla typer av fordon. Michelin erbjuder även elektroniska tjänster kopplade till mobilitet på www.viamichelin.com och publicerar kartor, rese, restaurang- och hotellguider. Michelin har ca 109 000 anställda (varav cirka 300 i Norden) och huvudkontoret ligger i Clermont-Ferrand, Frankrike.
Besök gärna: www.michelin.com eller www.michelin.se för mer information.

Publiceringsdatum
2013-01-02

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
MICHELIN NORDIC AB

Adress
MICHELIN NORDIC AB
Box 47175
10074 Stockholm

Kontorsadress
Årstaängsvägen 11
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7090792
Faxnummer: 08-7753580
E-postadress: susanne.ljung@se.michelin.com

Jobbnummer
1427495

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Michelin Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Michelin Nordic AB: