Finansiell controller till redovisningsenheten i Nacka kommun!

Nacka kommun, redovisningsenheten / Controllerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, redovisningsenheten i Nacka

Har du lätt för att se helheten och hantera behov utifrån olika perspektiv? Då kan du passa bra hos oss på redovisningsenheten i Nacka Kommun!

Ditt uppdrag
Redovisningsenheten är en del av kommunens stöd- och servicefunktion och på enheten arbetar cirka 30 personer.

Enheten bidrar till att ekonomiprocessen i kommunen är säker och smidig, utifrån kommunens mål "Maximalt värde för skattepengarna". Det ingår även att kvalitetssäkra redovisningen, stötta verksamheterna i redovisningsfrågor, ansvara för leverantörs- och kundfakturaprocesserna samt förvalta kommunens ekonomisystem.

Som finansiell controller på redovisningsenheten ingår du i en grupp av ekonomer som arbetar verksamhetsnära och är ett stöd till chefer, business controllers och övriga inom verksamheten. I arbetsgruppen finns mycket kompetens och erfarenhet, där finns stöd och möjlighet att diskutera frågor, där samarbetar man för att tillvarata kommunens totala perspektiv. Åsa Kroksgård, biträdande chef på redovisningsenheten, är närmaste chef för den här rollen och leder gruppen för att samordna rapporteringen och ekonomistödet till verksamheterna. Hon är själv erfaren ekonom och leder med förtroende för varje medarbetares förmåga.

Den här tjänsten kommer att ha huvudfokus mot enheter och ansvar som ligger direkt under kommunstyrelsen, stöd- service- och stabsfunktionerna. Det är ett brett uppdrag med kontakt mot ett 10-tal chefer och flera controllers. Även om uppdraget har en placering mot kommunstyrelsen och dess enheter och ansvar, finns kommunens helhetsperspektiv med i det dagliga arbetet.

Som finansiell controller förväntas du;

- Löpande utvärdera arbetssätt och rutiner med fokus på att minska risker och se över möjligheter att digitalisera och processutveckla.
- Göra periodstängningar och säkerställa att enheterna har ett rättvisande resultat.
- Följa upp att alla inom verksamheten känner till och följer uppsatta rutiner.
- Vara en stöttande roll gällande frågor som rör ekonomiskt utfall, uppföljning och utredning.

I tjänsten ingår också praktiskt redovisningsarbete som bokföring, interna debiteringar och kundfakturering, samt även frågor gällande moms, bidrag och olika typer av externa rapporteringar.

Är det här du?
Du känner dig trygg med redovisningsfrågor och rapporteringskrav och du uppskattar att dela med dig av din kunskap. Tjänsten omfattar många olika kontaktytor, så för att trivas bör du vara serviceinriktad, uppskatta samarbete med andra, vara van vid att prioritera och bekväm i att arbeta mot ledning och chefer. Du förväntas att arbeta självständigt och driva utveckling, så du behöver tycka om att ta eget ansvar och initiativ. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en hög kommunikativ förmåga, är pedagogisk, driftig, strukturerad och en god analytiker.

Din erfarenhet

- Universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
- Erfarenhet av offentlig verksamhet.
- Minst fem års arbetslivserfarenhet som finansiell controller eller motsvarande.
- Mycket goda kunskaper i Excel.

Meriterande

- Erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 ERP (tidigare UBW och Agresso).



Vi erbjuder
Vill du arbeta i en kommun som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga, då är det här rätt arbetsplats för dig.

Blir du vår nya kollega så erbjuder vi dig ett stimulerande arbete i en öppen och kreativ miljö med engagerade kollegor. Här finns frihet och möjlighet att arbeta hemma, gym i huset, friskvårdsersättning samt växling av semesterersättning mot fler semesterdagar och möjlighet till friskvårdstimme. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus, 15 min med buss från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg.

Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan senast den 9 oktober 2022! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig, Åsa Kroksgård, Bitr. enhetschef på redovisningsenheten. på asa.kroksgard@nacka.se, 08-718 76 73 https://www.linkedin.com/in/Ã¥sa-kroksgÃ¥rd-45831079/

Kontaktuppgifter till våra fackliga ombud klicka https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/samverkan-och-fackliga-fragor/fackforbund/

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-09-26

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka kommun, redovisningsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/623".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nacka kommun (org.nr 212000-0167)

Arbetsplats
Nacka kommun, redovisningsenheten

Jobbnummer
7016441

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, redovisningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, redovisningsenheten: