Financial Manager till Mediaplanet i Stockholm

Oddwork Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2015-11-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Financial Manager till Mediaplanet i Stockholm" (publicerad 2015-12-14) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Mediaplanet grundades i Stockholm 2002 och har idag 17 kontor i 15 länder på två kontinenter. Vi var först i världen med värdeskapande annonsering (content marketing) och jobbar idag med försäljning av media i skräddarsydda tematidningar och digitala temasajter, distribuerade med ledande dagstidningar. Mediaplanet är idag inte bara först utan även störst på just värdeskapande annonsering där våra redaktionella koncept är framtagna av branschens bästa i samarbete med ledande tidningar, bloggar, sajter, experter, kända profiler, journalister, branschorganisationer och opinionsbildare - allt för att säkerställa att Mediaplanets redaktionella innehåll alltid når och påverkar rätt målgrupp. Vi präglas av en stark säljkultur, tydliga utvecklingsmöjligheter och en entreprenöriell anda bland unga medarbetare med passion för sina jobb. Vi söker nu tillsammans med Oddwork vår nästa Financial Manager till huvudkontoret i Stockholm. 

Om tjänsten som Financial Manager hos Mediaplanet
Som Financial Manager har du en nyckelroll i bolaget och bär det övergripande ansvaret för att leda och driva utvecklingen av ekonomifunktionen genom både strategiskt och operativt arbete. Du ansvarar för Mediaplanets ekonomiarbete i den svenska verksamheten och kommer att hantera allt från löpande bokföring till månads- och årsbokslut, moms- och skatteredovisning samt deklaration. Du ansvarar även för ekonomisk planering, uppföljning, analys och rapportering mot Mediaplanets samtliga avdelningar. Som Financial Manager utnyttjar du din expertis inom ekonomi och kommer aktivt arbeta i Hogia och Excel. Du rapporterar löpande till bolagets VD samt till Area Controller i Norden. Du ingår även i bolagets svenska ledningsgrupp. Mediaplanet är ett företag med stark företagskultur där alla, oavsett professionell roll, bidrar till att skapa en driven och inspirerande arbetsplats. Rollen som Financial Manager är en nyckelroll där du kommer ha en direkt påverkan på Mediaplanets utveckling.

Vi söker dig som:
:är driven, strukturerad och noggrann. Du är professionell och representativ men har en prestigelös och positiv inställning till ditt arbete, de projekt du ansvarar för och dina kollegor. Som person är du nyfiken, engagerad och lojal vilket gör att du trivs i att arbeta både självständigt och tillsammans med ditt team. Du tar initiativ, fattar analytiska men snabba beslut och kan ödmjukt inta en ledarroll samtidigt som du är lyhörd för tankar och idéer från kollegor. Du är socialt kompetent, har hög kommunikativ förmåga och kan hantera svåra beslut samtidigt som du har nära till skratt. Rollen som Financial Manager kräver att du har akademisk utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du är i början av din karriär med ett par års dokumenterad erfarenhet av arbete med ekonomi och redovisning. Detta innebär att du har arbetat med löpande redovisning och bokslut men även har goda kunskaper inom årsredovisning, moms, skatt och inkomstdeklarationer. Rollen kräver också att du hanterar Officeprogram som Excel utan problem och att du behandlar såväl engelska som svenska obehindrat i både tal och skrift. 

Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Mediaplanet AB.

Vad Mediaplanet erbjuder dig
Hos Mediaplanet erbjuds du en betydelsefull roll i ett ledande globalt bolag. Du kommer att vara delaktig i strategiskt beslutsfattande och får möjlighet att vara med och driva bolagets utveckling framåt. För rätt person ges på sikt goda utvecklingsmöjligheter, nationellt såväl som internationellt. Du kommer att arbeta heltid från måndag till fredag med fast lön enligt överenskommelse. Du kan läsa mer om Mediaplanet här.

START: Omgående
PLATS: Stockholm
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön enligt överenskommelse
KONTAKT: Consultant Manager Amy Disley, amy@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) 
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2015-12-10

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det dem verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2015-11-10

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2519816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: