Financial BI & Planning Sales Executive
Staria Sweden AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Staria Sweden AB i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vill du förena din finansiella expertis med din passion för försäljning? Vi söker nu en Financial BI & Planning Sales Executive som brinner för att erbjuda innovativa finansiella och tekniska lösningar till företag i Sverige och Norden. Vill du vara en avgörande faktor till vår tillväxt, trivs med att bygga relationer, utforska nya affärsmöjligheter och arbeta i en samarbetsdriven miljö, fortsätt då läsa!
Om rollen
Som den ledande NetSuite-partnern i Europa har vi upplevt stora framgångar och förväntar oss nu en liknande tillväxt inom BI & Planning. I rollen som Financial BI & Planning Sales Executive kommer du ligga i framkant när det gäller att marknadsföra implementeringar och licenser av vår BI & Planning-verktyg. I nära samarbete med kollegor (fellow Starians), kommer du ta att:
Driva säljprocessen framåt
Delta och engageras i demos
Skapa offerter och avtal
Planera implementeringar
Delta i mässor och evenemang i syfte att marknadsföra vår lösning. Vi värdesätter proaktivt engagemang, så även om cold calling inte krävas, är du en ambassadör för vår produkt och får kontakt med potentiella kunder via diverse plattformar, exempelvis LinkedIn.
I denna roll ansvarar du för försäljningsprocessen och banar väg för vår fortsatta tillväxt. Initialt kommer ditt arbete fokusera på den nordiska marknaden, främst Sverige och Norge, men expansion på den bredare EMEA-marknaden är i framtiden också möjlig.
På Staria värdesätter vi flexibilitet och arbetar därför efter en hybridmodell. Du är därmed varmt välkommen till våra mysiga kontor i antingen Stockholm eller Göteborg, men du har också möjligheten att arbeta på flexibelt på distans.
Vad vi letar efter?
För att lyckas i denna roll tror vi att du har en universitetsexamen inom ekonomirelaterat område och/eller en omfattande bakgrund inom försäljning, med fördel inom försäljning av finansiella tjänster, system eller liknande lösningar (t.ex. ERP, konsolideringsverktyg, Business Intelligence, SaaS-produkter med finansiellt fokus).
Du har en gedigen förståelse för grundläggande ekonomiadministration, inklusive redovisning, finansiell rapportering och budgetering. Detta är essentiellt då du kommer driva samarbeten med beslutsfattare på hög nivå, exempelvis CFO:er. Att kunna förstå deras utmaningar och presentera lösningar som driver deras verksamhet framåt är därmed nyckeln till framgång i denna roll.
Ett intresse för tillväxtföretag och affärsmannaskap är fördelaktigt för att lyckas navigera effektivt inom branschen. I och med att vi arbetar med längre försäljningscykler är ett systematiskt arbetssätt och uthållighetstänkande avgörande i denna roll. Flytande svenska och fullständiga yrkeskunskaper i engelska är nödvändiga, eftersom det gör att du kan engagera dig effektivt med kunder.
Varför Staria?
Vi erbjuder en spännande möjlighet att arbeta med en modern produkt som tillför något nytt och spännande till marknaden. Vi tillhandahåller omfattande stöd när det gäller marknadsföring, affärsutveckling, produkthantering och pre-sales, vilket ger dig möjlighet att briljera i din roll. På Staria främjar vi en tillväxtorienterad miljö, och din karriär kommer att utvecklas tillsammans med vår organisation. Vårt säljteam har en stark känsla av kamratskap och samarbete, där kollegor bryr sig om varandra och arbetar tillsammans mot gemensam framgång. Vi prioriterar en stödjande miljö framför hård konkurrens, vilket gör att alla kan trivas och glädjas åt det de gör. Lär känna ditt potentiella framtida team här: Staria's international sales team is working with growth companies - YouTube.
På Staria kommer du att vara en del av en stabil, framgångsrik och internationell organisation där expertis i toppklass möter en vänlig, låghierarkisk arbetsmiljö. Vi prioriterar ditt välbefinnande och din utveckling och har erhållit Future Workplaces-certifieringen som ett bevis på vår utmärkta medarbetarerfarenhet.
Vi erbjuder dig genuint flexibla arbetstider och alternativ för distansarbete, även från utlandet. Samtidigt erbjuder vi möjligheter att få kontakt med dina kollegor genom kontorsfrukostar, team-dagar och evenemang.
Låter detta intressant?
Ansök då genom att skicka in ditt CV på engelska och med relevant erfarenhet senast 23 oktober, 2023. Vi arbetar med löpande urval och är redo att snabbt gå vidare med en lämplig kandidat.
Om du har några frågor kring rollen, tveka inte att kontakta vår Country Manager, Carl Johan Ahlsell, på tel. +46 702 6311 45 eller
carljohan.ahlsell@staria.com.
Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen kan du kontakta ansvarig rekryterare Emina Dedeic på
emina.dedeic@staria.com. Observera att vi av GDPR-skäl endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
• ----------
Staria grundades i Finland 2003. Vår breda tjänsteportfölj inom finans och NetSuite ERP gör det möjligt för internationella tillväxtföretag att effektivt expandera deras verksamheter till nya marknader. Staria är den enda aktören i Europa som kan erbjuda internationell redovisnings- och företagsresursplaneringstjänster till över 40 länder med hjälp av ett och samma team. Idag är vi 500 kollegor i 7 länder och vi fortsätter att växa!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Staria Sweden AB (org.nr 556881-5913),
https://staria.com/ Riddargatan 7 (
visa karta)
114 35 STOCKHOLM
Kontakt Rekryterare
Emina Dedeic
emina.dedeic@staria.com Jobbnummer 8195318
Observera att sista ansökningsdag har passerat.