Fastighetsförvaltare
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
2018-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetsförvaltare" (publicerad 2023-12-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 360 anställda och omsätter drygt 600 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Kundservice
Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus!
Publiceringsdatum2018-01-29ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är kort- och långsiktig underhållsplanering av kommunens fastigheter, exempelvis skolor, förskolor och äldreboende i en geografisk del av Varberg. Du har ett budgetansvar för det fastigheter som tillhör ditt område och skall utarbeta en långsiktig strategi för varje fastighet.
Du ansvarar även för interna och externa kundkontakter, säkerställa att myndighetskrav gällande fastigheterna uppfylls samt gemensamt med fastighetsavdelningens enhetschefer och övriga fastighetsförvaltare upprätta och efterfölja processer och rutiner.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning alternativt att du på annat sätt skaffat dig kompetens som vi bedömer är likvärdig.
Vi ser även att du har följande kvalifikationer:
• Byggtekniska kunskaper
• Erfarenhet och kunskap från kundrelaterat arbete
• Erfarenhet av fastighetssystem Incit är en merit
• Mycket god datorvana
• Körkort B
Vi behöver dig som är självgående, driven, engagerad och har en hög servicenivå mot våra kunder. Du förstår vikten av utveckling och förändring av processer och rutiner för att förbättra och effektivera arbete med fastigheterna och mot kunder.
Du har en god samarbetsförmåga både mot kunder och kollegor och är en problemlösare med fokus på tydlighet, goda relationer och bra samarbeten.
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-25
Ange följande referens när du ansöker: A743810 - 2321
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Blanksvärd 0340-69 91 35
Katarina Lindh
katarina.lindh@varberg.se 0340-69 71 30
FöretagVarbergs kommun, Serviceförvaltningen
AdressVarbergs kommun, Serviceförvaltningen
Östra Långgatan 24
43280 Varberg
KontorsadressÖstra Långgatan 24 43280 Varberg
Jobbnummer 3929852
Observera att sista ansökningsdag har passerat.